حجت الاسلام شهیدی:

آمار نخبگان شاهد و ایثارگر به بیش از 7 هزار نفر رسید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز تعداد نخبگان شاهد به بالای 7 هزار نفر رسیده است و دانشجوهایی از جامعه شاهد، در دانشگاه‌ها درخشیده‌اند.
کد خبر: ۲۲۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ - 05February 2017
تعداد نخبگان شاهد و ایثارگر به بیش از 7 هزار نفر رسیده اسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه «رویش دوباره» شامل آثار هنری نخبگان شاهد و ایثارگر صبح امروز (یکشنبه 17 بهمن ماه) در موزه شهدا با حضور حجت الاسلام «محمدعلی شهیدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.
 
نمایش 100 هزار اثر فرهنگی در راهپیمایی 22 بهمن

«اسکندر یارنسب» دبیر کمیته ایثارگران دهه فجر در ابتدای مراسم با اشاره به افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه محصول هنرمندان شاهد و ایثارگر است که آثار خود را در معرض نمایش و دید عموم قرار داده اند.
 
وی افزود: با مشارکت مرکز تشکل های شاهد و ایثارگر به ویژه کمیته فرهنگی حدود 100 هزار اثر و قلم فرهنگی و هنری با موضوع ایثار و شهادت در راهپیمایی 22 بهمن به نمایش گذاشته خواهد شد.

«علی عباس کمری» رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: از 17 تا 21 بهمن این نمایشگاه با 120 اثر در 16 گرایش در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی افزود: در مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر نزدیک به 7 هزار و 420 نخبه برجسته علمی فرهنگی و هنری و 150 قاری قرآنی بین المللی داریم. امروز در همه حوزه ها ایثارگران بسیار توانمند شده اند.

حجت الاسلام شهیدی با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: روز اول این دهه با ورود امام (ره) آغاز شده و روز آخرش با پیروزی انقلاب به پایان می رسد به واقع این دهه خاطره و یوم الله بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی دگرگونی به وجود آورد. مردمی که سال ها تلاش شده بود، آن ها را از دین عقب نگه دارند، دگرگون شدند و امام خمینی(ره) از آنان فرزندانی تربیت کرد که در تمام دنیا نمونه هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز تعداد نخبگان شاهد به بالای هفت هزار نفر رسیده است و دانشجوهایی از جامعه شاهد در دانشگاه ها درخشیده اند. امروز که شما نخبگان هنری در این مکان جمع شده اید، تنها قسمت کوچکی از آثار خود را به نمایش گذاشته اید.

وی خطاب به فرزندان شهدا و ایثارگران حاضر در مراسم با اشاره به اینکه پدران شما فجر آفرینی کردند، گفت: ایثار، فداکاری و مقاومت این شهدا در دنیا بی نظیر بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: امروز که 38 سال از انقلاب می گذرد، همچنان توطئه ها برای از بین بردن انقلاب وجود دارد؛ ولی جامعه با فرهنگ ایثار و مقاومت که درخت آن را امام (ره) کاشت و آبیاری کرده است، آسیب نمی بیند.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار