حقیقی در جمع خبرنگاران:

منع قانونی برای امحای کالای قاچاق نداریم/ اگر صادر نشود نابود می‌کنیم

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امحای کالای قاچاق که مورد تاکید دادستان کل کشور بود، مورد تایید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز است. در حال حاضر از نظر قانونی منع و محدودیتی برای امحا نداریم و اگر نتوانیم کالای قاچاق را صادر کنیم، امحا خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۲۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ - 06February 2017
منع قانونی برای امحای کالای قاچاق نداریم/ اگر صادر نشود نابود می‌کنیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «حبیب الله حقیقی» رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان کشفیات کالا و ارز قاچاق اظهار داشت: در 10 ماهه سال جاری میزان کشفیات کالا و ارز قاچاق به ارزش حدودی 8 هزار میلیارد تومان بوده است.
 
وی افزود: سال گذشته، میزان کشفیات به ارزش حدودی 5 هزار میلیارد تومان بوده است. لذا اکنون شاهد رشد 60 درصدی افزایش کشفیات در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه هستیم.
 
حقیقی خاطرنشان کرد: امحای کالای قاچاق که مورد تاکید دادستان کل کشور بود، مورد تایید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. در حال حاضر از نظر قانونی منع و محدودیتی برای امحا نداریم و اگر نتوانیم کالاهای قاچاق را صادر کنیم، امحا خواهیم کرد.
 
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: به دلیل کشفیات زیادی که در سال 95 داشتیم انبارهای ما پر شده است و با همکاری دستگاه‌های مختلف در حال تسریع عملیات امحا هستیم. لازم به ذکر است که امسال امحای کالای قاچاق 4 برابر رشد داشته است، به طوری که در 9 ماهه سال جاری کالاهای قاچاق به ارزش 33 میلیارد تومان امحا شده است.
 
وی همچنین اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به ترتیب در مبادی ورودی، مسیرها، مقاصد و سطوح توزیع دانست.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار