فتحیان خبر داد؛

اعزام 60 بیمار سرطانی و صعب العلاج به عتبات عالیات در روز 22 بهمن/ 25 هزار بیمار تحت پوشش موسسه امدادگران عاشورا هستند

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا از اعزام 60 بیمار سرطانی و صعب العلاج تحت پوشش این موسسه به عتبات عالیات در روز 22 بهمن خبر داد.
کد خبر: ۲۲۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ - 06February 2017
اعزام 60 بیمار سرطانی و صعب العلاج به عتبات عالیات در روز 22 بهمن/ 25 هزار بیمار تحت پوشش موسسه امدادگران عاشورا هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «نصراله فتحیان» مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در نشست خبری طرح «به جایم زیارت کن» اظهار داشت: 60 نفر از مددجویان تحت پوشش خیریه امدادگران عاشورا که شامل بیماران سرطانی و صعب العلاج 26 استان کشور می‌شوند، روز 22 بهمن از شهرک غدیر واقع در جنب ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
 
وی افزود: این طرح ابتکاری برای اولین بار توسط این خیریه در سطح کشور اجرا می‌شود. البته این تنها کاروانی نخواهد بود که به این شکل اعزام می‌شود چرا که در آینده نیز کاروان‌های مشابه‌ای را برای زیارت عتبات اعزام خواهیم کرد.
 
فتحیان با اظهار این مطلب که کسانی که امروز این خیریه را مدیریت می‌کنند در زمان دفاع مقدس پزشک و امدادگر بودند، افزود: در عملیات کربلای پنج بیمارستان صحرایی فاطمه زهرا(س) نقش اساسی در درمان مجروحان جنگ ایفا کرد و به همین دلیل یکی از اهداف اصلی رژیم بعث عراق از بین بردن این بیمارستان بود، چون برایشان یقین شده بود که وجود این بیمارستان می‌تواند بسیاری از مشکلات ایران را در ادامه عملیات مرتفع کند.
 
وی ادامه داد: بر این اساس چندین بار این بیمارستان را مورد هدف قرار دادند اما وقتی متوجه شدند کاری از پیش نمی‌برند دست به بمباران شیمیایی زده و به دنبال آن تمام پرسنل و بیماران و مجروحان این بیمارستان دچار عارضه شیمیایی شدند.
 
مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا با اشاره به اینکه همین فداکاری‌ها در دفاع‌مقدس باعث شد که به فکر ایجاد فرصتی برای خدمت به بیماران در جامعه بیافتیم، تصریح کرد: به همین علت با توسل به حضرت فاطمه(س) موسسه خیریه امدادگران عاشورا را با تأسی به تجربیات دوران دفاع مقدس راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم دردی از دردهای بیماران صعب‌العلاج و سرطانی کم کنیم.
 
وی با بیان اینکه هدف ما در این خیریه سوق دادن خیران به سمت کمک به بیماران سرطانی صعب‌العلاج است، اضافه کرد: براساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه 13 میلیون نفر در دنیا به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند که این تعداد در ایران بین 90 تا 100 هزار نفر است؛ البته میزان ابتلا در ایران به نسبت تعداد بیماران در جهان کمتر است.
 
فتحیان در ادامه گفت: با این وجود متأسفانه 10 درصد بیماران سرطانی به دلیل هزینه‌های سنگین، ناکافی بودن حمایت نظام سلامت و بیمه، زندگی خود را خرج درمان می‌کنند؛ به همین خاط موسسه خیریه امدادگران عاشورا برای این 10 درصد به هر میزان ممکن اقدامات حمایتی را انجام می‌دهد که از جمله این اقدامات می‌توان به تهیه دارو، شیمی‌درمانی و هزینه‌های بیمارستان اشاره کرد.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه طی یک برنامه پنج ساله 50 میلیارد تومان در زمینه کمک به بیماران سرطانی و صعب العلاج جذب منابع کرده‌ایم، اظهار داشت: هدف ما در برنامه پنج ساله جذب حدود 5000 خیر به این موسسه بود اما تا پایان برنامه 8800 نفر را جذب کردیم که در بین خیران جذب شده از دانش‌آموز گرفته تا پزشکان حضور دارند علاوه بر این تعداد 30 بیمارستان نیز عضو خیریه امدادگران عاشورا هستندکه اگر به این آمار مراکز آزمایشگاهی و داروخانه‌ها را هم اضافه کنیم تعداد 1200 پزشک متخصص و 2200 پرستار در سراسر کشور با ما همکاری می‌کنند.
 
فتحیان با تاکید بر اینکه تمام هزینه‌های سفر عتبات عالیات توسط خیرین پرداخت شده، بیان داشت: هدف گذاری ما برای برنامه پنج ساله اول این خیریه تحت پوشش قراردادن 15 هزار نفر مددجوی سرطانی و صعب العلاج بود که این تعداد در پایان برنامه به 25 هزار نفر رسید و برای پنج ساله دوم نیز امیدواریم افراد تحت پوشش را به 50 هزار نفر برسانیم.

وی در ادامه عنوان کرد: طرحی را در این خیریه با عنوان «طرح کفالت» دنبال می‌کنیم که بر اساس آن خیرین به صورت مستقیم با مددجو ارتباط برقرار می‌کنند و کفالت مددجو را مستقیما بر عهده می‌گیرند.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا با بیان اینکه یکی از مشکلات مددجویان تحت پوشش این خیریه حاشیه نشینی و نداشتن هیچ نوع بیمه درمانی است، اظهار داشت: علاوه بر فعالیت‌های درمانی که خیریه امدادگران عاشوران برای مددجویان خود انجام می‌دهد، سالیانه تعدادی سبد ارزاق نیز برای تعدادی از مددجویان با هزینه خیرین تهیه و توزیع می‌کند.

وی همچنین گفت: برای ارایه خدمات مطلوب‌تر ساختمان مرکزی خیریه امدادگران عاشورا در بزرگراه رسالت در حال احداث است که در این ساختمان حسینیه، مرکز درمانی، تصویربرداری پزشکی و داروخانه ویژه بیماران سرطانی و صعب العلاج پیش بینی شده است.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار