در راستای قانونی جلوه دادن شهرک‌سازی در کرانه باختری؛

پایان توافقات سازش بین اعراب و صهیونیست‌ها

تصمیم جدید مجلس نمایندگان رژیم صهیونیستی به مثابه «تیر خلاص» به نظریه دو دولت «فلسطین-اسرائیل» در سرزمین‌های اشغالی است.
کد خبر: ۲۲۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ - 08February 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الرأی الیوم، دو روز قبل طی جلسه مجلس نمایندگان اسرائیل (کنست) تصمیمی بر مبنی قانون بودن ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین جدید در کرانه باختری صادر شد. این تصمیم به معنای عدم مشروعیت دولت تشکیلات خودگردان و در نهایت پایان تمام معاهدات سازش به ویژه توافقنامه ننگین «اسلو» است.

این موضوع اگرچه با واکنش لفظی محمود عباس و صائب عریقات و اعلام تشکیل مقاومت ضد صهیونیستی از سوی فتح در کرانه باختری مواجه شد اما ظرف روزهای گذشته هیچ واکنش عملی از سوی فتح نسبت به اقدام اخیر صهیونیست‌ها در کرانه باختری صورت نگرفته است.

 پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، شامگاه دوشنبه لایحه قانونی شمردن ساخت خانه‌ها، که بروی املاک شخصی فلسطینی‌ها ساخته می‌شود را در مرحله دوم و سوم خود به تصویب رساند.

این قانون حدود 4 هزار خانه را بروی املاک خصوصی فلسطینی‌ها «قانونی» کرده و همچنین به ساخت و سازها در شهرک‌های موجود نیز شتاب بیشتری خواهد داد.

به‌موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اراضی اختصاصی فلسطینیان در کرانه باختری را مصادره کرده و آنها را به عنوان شهرک‌های صهیونیست‌نشین قلمداد می‌کند و در صورتی‌که مالکیت صاحبان اصلی این زمین‌ها به اثبات برسد، 125 برابر ارزش این زمین‌ها به آن‌ها غرامت پرداخت می‌شود و بدین‌گونه اراضی مذکور جزو املاک تحت تصرف رژیم صهیونیستی تا زمان توافق بر سر مسائل نهایی محسوب خواهد شد. 

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار