گزارش دفاع پرس از نشست تخصصی «انقلاب اسلامی؛ برآیند 4 دهه حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی»؛

القدومی: قدس خط قرمز وجدان‌های بیدار است/ ابوشریف: ایران؛ تنها طرفی که از فلسطین حمایت می‌کند/ دهقانی: بحران‌های منطقه رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار داد

نشست تخصصی «انقلاب اسلامی؛ برآیند 4 دهه حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی» برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ - 08February 2017
به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، قبل از ظهر امروز به مناسبت سی و‌ هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نشست تخصصی «انقلاب اسلامی؛ برآیند چهار دهه حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی» با حضور «حمید دهقانی پوده» رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امورخارجه، «حسین رویوران» کارشناس مسایل بین الملل، «خالد قدومی» نماینده حماس و «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی در تهران از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.
 
القدومی: قدس خط قرمز وجدان‌های بیدار است/ ابوشریف: ایران؛ تنها طرفی که از فلسطین حمایت می‌کند/ دهقانی: بحران‌های منطقه رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار داد 
خالد القدومی در این نشست ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دموکرات و جمهوری خواه هیچ فرقی باهم ندارند، روسای جمهور آمریکا با توجه به لابی‌های صهیونیستی به کشتار ملت فلسطین ادامه می‌دهند. هر رئیس جمهوری که در آمریکا سر کار می‌آید، خود را ملزم به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی می‌کند؛ اما طبق اختیارات خود این مسئله را به تعویق می‌اندازد و خوشبختانه تا به امروز موفق به عملی کردن این طرح نشده‌اند.
 
وی با بیان اینکه پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا قابل پیش‌بینی نبود، گفت: لحن ترامپ در خصوص سناریوی انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی در ابتدا تند بود؛ اما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که از موضع خود عقب نشینی کرده و اعلام می‌کند که این موضوع در حال بررسی است و آنرا به تعویق انداخته است.
 
نماینده جنبش حماس در ادامه افزود: دشمنی آمریکا با ملت فلسطین به سال‌ها پیش برمی‌گردد که آنها همیشه طرف صهیونیست‌ها را گرفته‌اند. حمایت‌های اوباما از رژیم صهیونیستی بیشتر از رؤسای قبلی بود.
 
وی گفت: انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا مشکل جدیدی را در جهان سیاست بوجود آورده است؛ چراکه سیاست‌های ترامپ قابل پیش‌بینی نیست. احتمال دارد، انچه که انتظار آن را نداشته باشیم اتفاق بیفتد.
 
القدومی با بیان اینکه صهیونیست‌ها از ضعف جهان عرب با توجه به روی کار آمدن ترامپ سوء استفاده می‌کنند، گفت: تقریبا یک ماه از زمامداری ترامپ می‌گذرد که سه تصمیم مهم از سوی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اتخاذ شده است که متاسفانه هیچ واکنش و موضعی مشاهده نشده است. 
 
نماینده جنبش حماس گفت: آمریکا باید به این مسئله توجه داشته باشد که موضوع قدس موضوع ۱.۵میلیارد مسلمان است که با باورهای آنها گره خورده است. قدس خط قرمزی در درون وجدان‌های بیدار ملت مسلمانان است. 
 
القدومی نماینده جنبش حماس گفت: پارلمان اسرائیل موضوع سرقت اراضی فلسطین را از سال‌ها قبل مطرح کرده بود اما جرات پرداختن به آن را نداشت تا اینکه با سر کار آمدن ترامپ، روز گذشته این طرح را در پارلمان به تصویب رساند.

نماینده جنبش حماس افزود: اقدام اخیر صهیونیست‌ها، سه پیام مهم در بر داشت که اولین آن‌ها سیلی به صورت جامعه بین الملل بود که از راه حل دو کشوری صحبت می کرد. دومین پیام این اقدام این است که اسرائیلی‌ها با این طرح به اعمال جنایات علیه مردم فلسطین به خصوص در قدس اشغالی تشویق و ترغیب خواهند شد.

القدومی گفت: آمریکا در خصوص طرح دو دولتی وانمود می کرد هر طرفی به سمت سازش بیاید با آن طرف مدارا و از آن حمایت می‌کند اما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که طرف اسرائیلی‌ها را گرفته است و حمایت آن‌ها از صهیونیست‌ها، به حمایتی علنی و آشکار تبدیل شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: پیام جامعه فلسطین به اتفاق اخیر، این است که آمریکا باید این مسأله را آویزه گوش خود کند که موضوع قدس، موضوع یک و نیم میلیارد مسلمان است که با باورها و عقیده آن‌ها مرتبط است. قدس خط قرمزی در درون وجدان بیدار ملت‌های مسلمان است.

نماینده جنبش حماس پیام سوم را این‌گونه بیان کرد: اگر دولت آمریکا، همچنان طرف اسرائیلی‌ها را بگیرد باید بداند که در مقابل یک و نیم میلیارد مسلمان ایستاده است. تجربه ثابت کرده است که ملت فلسطین همواره در مقابل هر مسأله جدید، راه‌حلی ابتکاری دارد و اجازه نخواهد داد که حقوقش پایمال شود و کسی به آن دست درازی کند که در این صورت دست متجاوز را قطع خواهد کرد.

وی گفت: جامعه بین الملل باید بداند که اگر تندروی‌ها در جهان گسترش پیدا کند، ناامنی تمام جهان را فرا خواهد گرفت.

نماینده جنبش حماس  بیان اینکه ملت فلسطین ملت مقاومی است افزود: تاریخ ثابت خواهد کرد چه کسی در کنار ملت فلسطین ایستاد و چه کسی رویاروی این ملت قرار گرفت.
 
دهقانی:‌ بحران‌های منطقه رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار داده است

حمید رضا دهقان در ادامه این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: جداکردن نام امام خمینی(ره) از موضوع فلسطین، بسیار سخت است. همانطور که امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) فرمودند انقلاب اسلامی در هیچ‌جا بدون نام امام خمینی شناخته شده نیست. ما ایرانی‌ها همواره در کنار ملت فلسطین هستیم و خواهیم بود.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امورخارجه در ادامه افزود: فلسطینی‌ها قبل از انقلاب اسلامی در کنار ما بودند و اکنون نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ما در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار داریم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص اشغال و توسعه طلبی در یک سیر صعودی قرار داشت، اما بعد از پیروزی این انقلاب سیر صعودی آن‌ها به سیر نزولی تغییر پیدا کرد، گفت: برخی کشورهای عربی به دلیل سیاست غلط و ساده انگاری خود، موجب گسترش توسعه طلبی‌های این رژیم شده اند.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امورخارجه گفت: طرح مسائل فرعی در جهان اسلام باعث شده است که رژیم منحوس صهیونیستی در حاشیه‌ای امن قرار بگیرد و امت اسلامی به خود مشغول شود و از اولویت‌های اصلی خود فاصله بگیرد.

دهقانی در ادامه با اشاره به گزارش مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل، خاطر نشان کرد: تهیه کنندگان این گزارش درگیری‌های مذهبی در طول سال‌های اخیر را بعنوان یکی از فرصت‌های مهم برای اسرائیل عنوان کرده‌اند. آن‌ها همچنین همسویی برخی از کشورهای عربی با اسرائیل را فرصتی مهم برشمرده اند.
 
دهقانی افزود: در مقابل یکی از چالش‌های راهبردی رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی، شکاف‌ها و اختلافات میان مقام‌های صهیونیست است.  
 
رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امورخارجه با بیان اینکه از دیگر چالش‌های این رژیم حضور نظامی روسیه در بحران سوریه بود که سبب شد تا جریان مقاومت در منطقه تقویت شود افزود: هر چند صهیونیست ها در ابتدا خوشحال بودند ولی به تدریج مردم و ارتش سوریه توانستند تروریست ها را سرکوب کنند. در حال حاضر و پس از این پیروزی ها نگرانی صهیونیست ها تشدید شده است چون این پیروزی ها را حاصل افزایش قدرت جریان مقاومت و به خصوص جمهوری اسلامی ایران می دانند.
 
 وی همچنین به خیال پردازی‌های نتانیاهو اشاره کرد و افزود: نخست وزیر دولت اسرائیل برآوردهایی برای خود دارد که ترامپ از تندروی‌ها و جنایات بشری آن‌ها حمایت خواهد کرد. اشتیاق وی به حدی رسیده است که از شکل‌گیری محور انگلیسی-آمریکایی-اسرائیلی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کند. 
 
رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امورخارجه در پایان گفت: بر اساس گفته‌های حضرت امام (ره) که فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شودو همچنین این سخن مقام معظم رهبری که  فرمودند اسرائیل تا 25 سال آینده نابود خواهد شد، خانه ظلم استمرار نخواهد داشت. انشا الله به چشم خود آن وعده‌ای که انقلاب اسلامی ایران داد «امروز ایران فردا فلسطین» به چشم خواهیم دید.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی:‌ ایران تنها طرفی است که از حقانیت ملت فلسطین حمایت می‌کند
 
ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران نیز در ادامه نشست با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر  و ملت ایران اظهار داشت:‌ مرکز امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گزارشی ایران را اولین خطر استراتژیک توصیف کرده است، این در‌حالی است که قبلا از گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین به عنوان اولین خطر استراتژیک نام می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا چهره واقعی آمریکا را نشان داد، گفت: در یک طرف طرح غربی و در طرف دیگر طرح انقلاب اسلامی ایران قرار دارد؛ هدف طرح غربی‌ها جلوگیری از خیزش امت اسلامی است و اجازه نمی‌دهد که این خیزش ادامه پیدا کند. فلسطین بخش کوچکی از این توطئه غربی است.

ابوشریف با بیان اینکه در تعریف سیاسی اگر دشمن را بشناسیم، مشکلات را هم بهتر حل می‌کنیم، افزود: اسرائیل دشمن واقعی است؛ اما برخی متاسفانه برخی کشورهای عربی به سمت این رژیم خیز برداشته اند!

نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پس از پیروزی اسلامگرایی را احیا کرد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را که با توجه آیات قرآنی بخشی از عقیده مسلمانان است، احیا کرد. رویکرد اسلامی روز به روز در حال گسترش است که این روند از تاثیرات انقلاب اسلامی است.

وی شکل گیری جنبش‌های مقاومت فسطین را نیز از تاثیرات انقلاب اسلامی شمرد و تصریح کرد: ملت فلسطین از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفتند و دست به انتفاضه زدند. این انقلاب باعث شد که ملت فلسطین به باور برسند که خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند و از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته و در داخل فلسطین دست به انتفاضه علیه رژیم صهیونیستی بزنند.

ابو شریف در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رژیم ناهمگونی است که در منطقه خاورمیانه کاشته شده است، افزود: بعد از کاشته شدن این رژیم در منطقه تلاش شد برای آن کمربند امنیتی درست کنند که نمونه آن رژیم شاهنشاهی ایران و مصر بعد از امضای معاهده ننگین کمپ دیوید بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: در سال 1357 شمسی با سرنگونی رژیم شاهنشاهی اسرائیل یکی از بزرگترین حامیان خود را از دست داد و این سرنگونی برای ملت فلسطین تبدیل به یک پیروزی بزرگ شد؛ چراکه آنها به موقعیت جغرافیایی این کشور واقف بودند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکل‌گیری جنبش‌های فلسطینی و اسلامی در منطقه از جمله جنبش حماس، جهاد و حزب الله لبنان شد، گفت: جنبش‌های مقاومت دستاوردهای تا به امروز دستاوردهای زیادی کسب کرده‌اند، تا جاییکه در یک نظرسنجی که در سال 2006 در یکی از دانشگاه‌های آمریکا انجام شده است، سید حسن نصرالله مرد شماره یک تلقی شده است که نشان می‌دهد قدرت محور مقاومت در منطقه است.

ابو شریف در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین با توجه معادلات منطقه‌ای باید مسئله اول برای برون رفت از مشکلات باشد. معیار اساسی برای فهمیدن سره از ناسره در نظر ما فقط مسئله فلسطین است. یک ملت یا یک کشور را براساس مسئله فلسطین ارزیابی می کنیم هرکس از مسئله فلسطین حمایت کند به نظر ما در مسیر درست حرکت می‌کند و هرکس از اسرائیلی‌ها حمایت کند از دید ما راهش را اشتباه می‌رود. 
 
وی در پایان افزود:‌ انقلاب اسلامی تنها طرفی است که از مسئله فلسطین حمایت می‌کند. تا زمانیکه انقلاب اسلامی پا برجا است این موضع هم به قوت خود باقی خواهد ماند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار