مزار شهدای هفتم تیر در قم گلباران شد

مراسم گلباران و عطرافشانی مزار ۹ شهید گلگون کفن حادثه هفتم تیر در گلزار شیخان قم با حضور مدیرکل بنیاد شهید، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از مسئولان استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷ - 28June 2014

مزار شهدای هفتم تیر در قم گلباران شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری اظهار کرد: دشمن با ترورهای سال 60 و شهادت دکتر بهشتی و یاران ایشان تلاش کرد تا پیشروی کند، امروز نیز دشمن با ایجاد ناآرامی در کشورهای همسایه همین هدف را دنبال میکند اما خون شهدا و حضور ملتی آزاده جرات تجاوز را از دشمن گرفته است.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: آیتالله بهشتی سرباز بی نظیر و پاکباز اسلام بود، بالاترین سخن را امام در ارتباط با ایشان فرمود، بهشتی یک ملت بود برای ملت ما، او مظلوم زیست و مظلوم مرد، ولی خار چشم دشمنان بود. مرحوم علامه طباطبایی نیز وقتی خبر شهادت ایشان را شنید، گفت بهشتی حاصل عمرم از دست رفت.

وی تصریح کرد: در هر کشوری که نخست وزیر و رئیس جمهور با هم از دنیا بروند کودتا میشود اما وجود رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) سکان این انقلاب را به خوبی هدایت کرد. امام وقتی خبر شهادت شهید بهشتی را شنید فرمود، اگر بهشتی نیست خدا هست.

وی افزود: دشمن آنچه از دستش بر میآمد علیه نظام اسلامی انجام داد، اما بصیرت و آگاهی مردم و وجود رهبر حکیم و عالم موجب شکست دشمنان شد.

صالحی خوانساری افزود: هر کشتن و سر بریدن و بالای نیزه بردن دلیل بر پیروزی قاتل نیست و هر کشته شدنی نیز دلیل بر شکست کشته شدگان نیست، خانواده شهدا ضرر نکردند، شما با خدا معامله کردید، آنان زیان کردند که در انقلاب تلنگری نخوردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در فتنهها و انقلابها سه دستهاند؛ عدهای که امیر هستند و رهبر، عدهای بصیر و بینا و عدهای نیز بیهدف و اسیر هستند، ملت ما ملتی بصیر بود که تحت رهبری عظیمالشان نظام تمام فتنهها را خنثی کرد.

 این مراسم مزار هفت شهید گلگون کفن در گلزار شهدای شیخان گلباران شد و دعای سمات توسط هیئت دعای سمات والدین معظم شهدا قرائت شد.

شهیدان حقانی، دیالمه، هاشمی سنجانی، عبدالوهاب قاسمی، محمد عینی، طباطبایینژاد، منتظری، کریمی بیژنی و صادقی از شهدای حادثه هفتم تیر هستند که مزار ایشان در قم است.

نظر شما
پربیننده ها