سیمرغ35/ 105

«ماجرای نیمروز» بهترین فیلم جشنواره شد/ 6سیمرغ برای سینمای دفاع مقدس

سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره فجر به فیلم «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان اهدا شد.
کد خبر: ۲۲۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶ - 09February 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اهدای جوایز سودای سیمرغ با اهدای بهترین عکس فیلم آغاز شد.
 
سیمرغ بخش عکس
سیمرغ این بخش به «امیر حسن شجاعی» برای فیلم رگ خواب اهدا شد.
 
سیمرغ بهترین چهره پردازی
سیمرغ بهترین چهره پردازی به «ایمان امیدواری» برای فیلم زیر سقف دودی اهدا شد.
 
سیمرغ بخش بهترین جلوه‌های جلوه‌های بصری
سیمرغ بهترین جلوه‌های بصری «محمد قاسمی» برای فیلم ویلایی‌ها اهدا شد.قاسمی گفت: خیلی برای این جایزه زحمت کشیدم. خیلی ممنونم که قابل دانسته شدم. خیلی خوشحالم.
 
سیمرغ بهترین جلوه‌های ویژه میدانی
 سیمرغ بهترین جلوه‌های وپژه میدانی به «آرش آقابیگ» برای فیلم‌های خفه‌گی رسید.
 
 سیمرغ بخش طراحی لباس
سیمرغ بخش طراحی صحنه و لباس به «بهزاد جعفری» برای فیلم ماجرای نیمروز اهدا شد. وی پس از دریافت سیمرغ این بخش گفت: این سیمرغ را تقدیم می‌کنم به تمامی عوامل ماجرای نیمروز.
 
 سیمرغ بخش صدابرداری
سیمرغ بخش بهترین صدابرداری به «پرویز آبدار» برای فیلم فراری تقدیم شد. وی گفت:‌من امشب جایی دعوت بودم که بخاطر احترام به سینما نرفتم.
 
 سیمرغ بخش صدا گذاری
سیمرغ بخش صدای گذاری به «سید مهدی علویان» برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا اهدا شد.
سیمرغ بازیگر بخش مکمل
سیمرغ بلورین بخش بازیگر نقش مکمل «نوید محمدزاده» برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا. خیلی خوشحالم امسالاین جایزه را گرفتم. شیطنت‌هایی انجام شد پس از اعلام اسامی کاندیدها. مادرم به من زنگ زد و گفت و تو جایزه نمی‌گیری اما فیلمتان بهترین فیلم می‌شود. حالا حالا دوست دارم بیایم و جایزه بگیرم چون دیوار این خانه طلاست.
 
سیمرغ بخش بهترین بازیگر نقش مکمل
 
سیمرغ بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن به «ثریا قاسمی» برای فیلم ویلایی‌ها اهدا شد.
 
سیمرغ بهترین سیمرغ متن
سیمرغ بهترین موسیقی متن به «رضایی» برای فیلم  نگار اهدا شد. وی پس از دریافت این جایزه گفت: خیلی خوشحالم که من این جایزه را دریافت کردم. تشکر می‌کنم از تمامی نوازندگان خوب کشورمان.
 
 سیمرغ بهترین تدوین
سیمرغ بهترین تدوین به «سهراب خسروی» برای فیلم تابستان داغ اهدا شد. وی در من سیمرغ را فراموش کرده بودم. امیدوارم فیلم‌ ما در اکران موفق باشد چون یک فیلم کاملا مستقل بوده است.
 
سیمرغ بهترین فیلمبرداری
سیمرغ بهترین فیلمبردای به «هومن بهمنش» برای فیلم تابستان داغ اهدا شد. فیلم ما در 13 رشته کاندید شد. من از هیئت داوران عذر خواهی می‌کم که بخاطر آن بیشترین توهین‌ها انجام شد. سیمرغ ارزش زیر پا گذاشتن معرفت و انسانیت را ندارد.  من آدم انقلابی نیستم اما به عنوان مجری طرح می‌گویم تمام بچه‌های این فیلم زحمت زیادی کشیدند. ما بدون یک ریال پول از بیت‌‌المال کار را انجام دادیم.
 
وی ادامه داد: کام من از اتفاقاتی که برای فیلممان رخ داده است تلخ است چون فیلم ما در 13 عنوان کاندید شد.
 
نامزد‌های بهترین بازیگر مرد
سیمرغ بهترین بازیگر مرد «محسن تنابنده» برای فیلم فراری اهدا شد.
تنابنده پس از دریافت این سیمرغ اظهار داشت: الان که دولت هم به دنبال زیاد کردن جمعیت است سیمرغ جشنواره برای من جوجه داشت.
 
بهترین بازیگر نقش اول زن
سیمرغ بهترین بازیگران نقش اول زن به «مریلا زارعی» برای فیلم زیر سقف دودی و «لیلا حاتمی» رگ خواب اهدا شد.
 
لیلا حاتمی پس از دریافت سیمرغ این بخش گفت:‌ اعتراف می‌کنم یکی از مهیج‌ترین جشنواره‌هایی بود که تجربه می‌کردم. حاتمی افتخار می‌کنم که هستیم و از حمایت‌های مردم تشکر می‌کنم. از خانم پوران درخشنده و هیئت محترم داوران تشکر می‌کنم. خوشحالم سومین سیمرغ را گرفتم. درود می‌فرستم بر همه زنان سرزمینم و این جایزه را از دعای پدر و مادرم می‌دانم.
 
جایزه ویژه بهترین استعداد درخسان جشنواره
سیمرغ وپزه استعداد درخشان جشنواره به «منیره قیدی» برای فیلم ویلایی‌ها اهدا شد.
 
سیمرغ بهترین فیلم‌نامه
سیمرغ بهترین فیلم‌نامه به «پرتوی» برای فیلم فراری اهدا شد.
 
سیمرغ وپژه هیئت داوران
 سیمرغ وپژه هیئت داوران به «علیرضا داودنژاد» برای فیلم فراری تقدیم شد. داودنژاد گفت:‌سوالی وجود داشت که چرا رسانه ملی درباره جشنواره مشوق نبوده است و جو را متشنج کند. این یک جواب ساده دارد. وقتی رسانه ملی فیلم‌های ما را نمی‌خرد چطور توقع دارید برنامه‌ای برای حمایت از سینمای ایران داشته باشد.
 
وی گفت: رفتار رسانه ملی را باید طبیعی بدانیم. من از این بابت متاسفم و امیدوارم یک تحولی رخ بدهد.

 سیمرغ بهترین کارگردانی
سیمرغ بهترین کارگردانی به «وحید جلیل‌وند» برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا. جلیل‌وند در سخنانی گفت:‌ من مثل دیگر رفقایم حرف‌های تلخی داشتم. هفت و فراستی تمام تلاششان را کردند تا ما با هم قهر شویم. اما من ومهدویان را دوست دارم. سعی کردید بین ما انشقشاق به وجود آورید اما ما همه را دوست داریم.
 
سیمرغ بهترین فیلم
سیمرغ بهترین فیلم به «سید محمود رضوی» برای فیلم ماجرای نیمروز اهدا شد. ممنون از حمایت‌های همه مردم. آقای ایوبی تدبیر کردند امید سازندگان فیلم ماجرای نیمروز ناامید نشود تا سال‌ آینده نیز فیلم بسازیم.
 
سیمرغ زرین
سیمرغ زرین جشنواره فیلم فجر از نگاه ملی را محمدجواد ظریف قرائت کرد. سیمرغ این بخش به «سیدمحمود رضوی» برای فیلم ماجرای نیمروز تقدیم شد.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار