شریعتی به دفاع پرس خبر داد؛

برق و آب برخی از شهرهای خوزستان وصل شده است/ تشکیل جلسات مدیریت بحران استان

استاندار خوزستان از تشکیل جلسات مدیریت بحران در پی قطع آب و برق برخی از شهرهای این استان خبر داد و گفت: برق و آب برخی از این شهرها و مناطق اهواز وصل شده است.
کد خبر: ۲۲۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ - 11February 2017
برق برخی از شهرهای خوزستان وصل شده است/ تشکیل جلسات مدیریت بحران استان خوزستان«غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس در رابطه با بحرانی که در استان خوزستان در پی گرد و غبار و قطعی برق و آب در بسیاری از شهرستان‌های این استان به وجود آمده است، اظهار داشت: 2 هفته پیش گرد و خاک شدیدی وارد شهر اهواز شد و بر روی تجهیزات انتقال و توزیع برق اهواز نشست و بعد از آن بارندگی خفیفی صورت گرفت که مشکلاتی را به وجود آورد.
 
وی ادامه داد: ایستگاه‌های توزیع برق وارد مدار شدند اما در برخی ایستگاه‌ها و ترانس‌ها، خاک همچنان باقی ماند. در اهواز حدود 34 هزار ترانس، 360 پست توزیع برق و 35 هزار کیلومتر خط انتقال برق وجود دارد که امکان شست‌وشوی همه این‌ها نبود و فقط 60 پست حساس شست‌وشو شدند.
 
شریعتی گفت: همچنین شب گذشته با رطوبت 96 درصدی و مه غلیظ مواجه شدیم که سطح دید را به 50 متر رساند. از این بابت خاکی که بر روی توزیع برق نشسته بود، مجدد به گل تبدیل شدند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد و ایستگاه‌ها و ترانس‌های برق از مدار خارج شدند.
 
استانداز خوزستان تصریح کرد: از ابتدای صبح جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و تصمیم بر این شد که ادارات و مدارس تعطیل شوند تا بی نظمی به وجود نیاید.
 
وی خاطرنشان کرد: از ساعت‌های گذشته برق شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان، هندیجان و 85 درصد برق ماهشهر وارد مدار شد و مشکل قطعی آب ندارند. در اهواز نیز 2 ایستگاه وارد مدار شد. ایستگاه تصفیه خانه آب غرب اهواز نیز درست شد و تا یک ساعت و نیم دیگر با برطرف شدن مشکل ایستگاه برق نیروگاه رامین مشکل قطعی برق حل خواهد شد.
 
شریعتی در پایان گفت: جلسه مدیریت ستاد بحران استان دوباره برای بررسی کارهای صورت گرفته تشکیل خواهد شد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار