طی انتخابات داخلی حماس؛

«یحیی السنوار» رئیس جدید دفتر حماس در غزه شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رئیس دفتر سیاسی جدید حماس با عنوان «دشمن شماره یک اسرائیل در غزه» نام می‌برند.
کد خبر: ۲۲۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ - 13February 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «معا» فلسطین، یحیی سنوار طی انتخابات داخلی جنبش حماس در غزه به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش و خلیل حیه نیز به عنوان جانشین وی انتخاب شدند.

یحیی سنوار که یکی از آزادگان فلسطینی از زندان‌‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید که دو سال قبل برخی تحلیلگران صهیونیست از وجود کاریزمای قوی در شخصیت وی پرده برداشته و پیش‌بینی کرده بودند که بسیار محتمل است که وی در انتخابات داخلی حماس در نوبت بعد، به عنوان جایگزین خالد مشعل و رئیس جدید دفتر سیاسی حماس انتخاب شود.

«آوی ساخارف» تحلیلگر ارشد رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بیش از یک سال قبل در تحلیلی که برای پایگاه خبری-صهیونیستی «والا» نوشته بود، این موضوع را پیش‌بینی کرده و از سنوار به عنوان «کسی که خالد مشعل و اسماعیل هنیه را از جایگاه‌های خود در حماس کنار خواهد زد» نام برده بود.

شایان ذکر است که یحیی سنوار نخستین بار در سال 1982 (1361) به اسارت ارتش رژیم صهیونیستی درآمد. وی بنیانگذار سازمان امنیت حماس (با نام «مجد») است و به همین دلیل دومین بار در سال 1988 (1367)، یک سال پس از تأسیس حماس، به اسارت دشمن صهیونیست درآمد. او همچنین در لیست سیاه دولت آمریکا، که به زعم این دولت «لیست تروریست‌های خطرناک بین‌المللی» نامیده می‌شود، قرار دارد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها