چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال- 16/ در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

اثر جدید «سید مسافر» در آستانه تولید

خواننده افغانستانی مدافع حرم از تولید جدیدترین اثر خود با موضوع مدافعان حرم افغانستانی طی ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ - 16February 2017
اثر جدید «سید مسافر» در آستانه تولیدسید مسافر، خواننده افغانستانی مدافع حرم با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، ضمن اعلام خبر فوق، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم این کار که با نگاه وحدت آفرین در حال تولید است، تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی افزود: شاعر این اثر سید محمد بشیر است.

مسافر در خصوص جبهه فرهنگی مقاومت گفت: در طول 38 سال که از پیرورزی انقلاب اسلامی گذشته، به غیر از آن سال‌های نخست انقلاب و دوران دفاع مقدس، کمتر به فرهنگ مقاومت پرداخته شده است. امروز به برکت حضرت زینب (س) و خون شهدای مدافع حرم، این جبهه تقویت و وسعت یافته است.

وی در رابطه با نقش و اثرگذاری هنر بیان کرد: یک سیاستمدار چندین جلسه می‌گذارد، تا یک طرح را در جامعه بیان کند؛ اما یک شاعر با چند بیت شعر یا یک هنرمند با یک اثر هنری، آن طرح را به هم می‌ریزد. شعر و هنر اینگونه اثرگذار است. من جلسات شعر و جمع‌های شاعرانه را خیلی دوست دارم و بر هر جلسه دیگری ترجیح می‌دهم.

این خواننده ارزشی ادامه داد: البته گاهی این اثرگذاری منفی است و مشاهده می‌شود که ترانه هایی با مضامین مبتذل بر زبان پیر و جوان جاری می‌شود؛ لذا باید در حوزه شعر و هنر فعالتر بود.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در نمایشگاه رسانه های دیجیتال که عنوان انقلاب اسلامی را نیز به همراه دارد، کمتر نمادی از مدافعان حرم دیده می‌شود و این نشان از مظلومیت این عزیزان است.

سید مسافر درباره نقش شاعران افغانستانی در شعر انقلاب گفت: این نقش را با ذکر مثالی بیان می‌کنم. «قدسی» یکی از شاعران افغانستانی است که تعدادی از نوحه های کویتی پور و آهنگران، سروده این شاعر بوده است. من از نوجوانی با اشعار این شاعر قدیمی آشنا بودم و بابت آنها احساس افتخار می‌کردم. افغانستانی ها برادران ایرانی ها هستند و مفاخر هنری و ادبی این دو کشور پیوند بسیار نزدیکی داشته و دارند.

این خواننده افغانستانی مدافع حرم همچنین اظهار داشت: در دفاع مقدس و در عرصه دفاع از حرم، رزمندگان افتخار داشته و دارند که از اسلام دفاع می کنند و بحث ملیت مطرح نبوده، که این همان نگاه انقلابی است. افغانستانی ها با همین نگاه در دفاع مقدس و در دفاع از حرم، در ایران و سوریه جان خود را فدای اسلام کردند.

وی در پایان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مدافعان حرم افغانستانی مبنی بر اینکه من به شما افتخار می‌کنم، تصریح کرد: این جمله حضرت آقا افتخار بزرگی برای ماست. مگر رهبری در مورد چند نفر اینگونه فرموده‌اند؟ نگاه رهبری به شیعیان و مردم افغانستان نگاه زیبایی است و ما مدیون این نگاه هستیم.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار