چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال 21/در نشست بررسی آخرین تحولات نیجریه مطرح شد؛

وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی وخیم است/ دولت نیجریه در اقدامات سرکوبگرانه اشتباه کرد

«حمزه امام موسی» گفت: دولت نیجریه با اقدامات سرکوبگرانه خود باعث شده است جنبش اسلامی از قبل معروف‌تر شود.
کد خبر: ۲۲۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ - 17February 2017
وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی وخیم است/ دولت نیجریه در اقدامات سرکوبگرانه اشتباه کرد
به گزارش خبرنگار مستقر دفاع پرس در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، نشست بررسی آخرین تحولات نیجریه با حضور حمزه امام موسی و محمد امین آدم از اعضای جنبش اسلامی نیجریه برگزار شد.
در این نشست حمزه امام موسی یکی از یاران شیخ زکزاکی اظهار داشت: آیت الله  شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه انقلاب معنوی ایجاد کرده است. 10میلیون نفر هوادار اهل بیت(علیهم السلام) در این کشور وجود دارد. شیخ جنبش اسلامی را از سال 1977 پایه ریزی کرده و در سال 1980 در اولین سالگرد انقلاب اسلامی ایران به این کشور آمد و با امام خمینی(ره) و علماء دیدار کرد و بعد از این دیدار با تشیع آشنا شد و با امام خمینی(ره) بیعت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی ایران در نیجریه اهل تشیع وجود نداشت، خاطرنشان کرد:  آیت الله شیخ زکزاکی امام خمینی(ره) و اندیشه انقلاب اسلامی را که اندیشه وحدت است، به ملت نیجریه معرفی کرد. شیخ، مردم نیجریه را به وحدت اسلامی دعوت می کرد؛ تا جاییکه بسیاری از اهل تسنن در نیجریه به امام (ره) و انقلاب اسلامی علاقمند شدند.

 وی گفت: برخی از اعضای جنبش اسلامی نیجریه اهل تشیع و برخی هم از برادران اهل تسنن هستند که با اتحاد و همدلی باهم کار می کنند و  اقدامات جنبش اسلامی را به پیش می برند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه با اشاره به جنایت دولت نیجریه در روز قدس با حمایت عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا تصریح کرد: شیخ زکزاکی واقعا آن تفکری که می خواست به جامعه نیجریه تزریق کند، تزریق کرده است. جنبش اسلامی در داخل نیجریه ثابت قدم شده و به تظاهرات مسالمت آمیز خودشان ادامه می دهند. نخبگان سیاسی، علمای داخلی و خارجی از این  جنبش حمایت می کنند. دولت نیجریه متوجه اشتباه خود شده است؛ چراکه با اقدامات سرکوبگرانه خود باعث شده است جنبش اسلامی از قبل معروف تر شود. دانشگاهیان نیز از جنبش اسلامی حمایت می کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به تشریح آخرین وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی پرداخت و گفت: دادگاه عالی نیجریه حکم آزادی شیخ را صادر کرده است؛ اما دولت نیجریه از اجرای این حکم سرپیچی می کند. وضعیت جسمانی شیخ وخیم تر شده است، چشم چپ وی از بین رفته و چشم راستش نیز کم بینا شده است.

در ادامه نشست محمد امین آدم نیز که یکی از پیروان اهل بیت علیهم السلام و یاران با وفای شیخ زکزاکی است، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه جبهه غربی_ آمریکایی در صدد تضعیف سربازان محور مقاومت اسلامی که دنباله رو انقلاب اسلامی هستند، گفت: ما در نیجریه دقیقا بهای پیروی از انقلاب اسلامی را می دهیم و آماده جانفشانی هستیم و این مسیر را ادامه می دهیم.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار