رزمجو:

52 هزار طرح اشتغال زایی ویژه مددجویان در سال 95 ایجاد شد

دستیار معاون حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد 52 هزار طرح اشتغال زایی ویژه مددجویان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ - 18February 2017
۵۲هزار طرح اشتغال زایی مددجویان در سال ۹۵ ایجاد شد/ جذب تمامی اعتبارات بانکی کمیته امداد در بخش ایجاد کسب و کار خرد برای مددجویانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «منوچهر رزمجو» دستیار معاون حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد اشتغال و ارائه بسته‌های خدمتی در سرفصل‌های مختلف سه شاخص اصلی برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است که به روش‌های مختلف به آنان ارائه می‌شود، گفت: هدف اصلی کمیته امداد خودکفا کردن مددجویان از طریق ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای توانمندی و خروج آنان از چرخه حمایتی این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، مطرح کرد: از آنجایی که محور فعالیت‌های این نهاد توانمندسازی اقتصادی مددجویان است به همین جهت با برنامه ریزی‌های متعددی که حوزه اشتغال کمیته امداد فراهم کرده است، تمامی مددجویان واجد شرایط شناسایی و پس از حضور در کلاس‌های آموزشی می‌توانند با ایجاد کسب و کار مشغول به کار شوند.

دستیار معاون حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه مددجویان و فرزندان آنان در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال زایی قرار دارند، افزود: در تلاش هستیم از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در زمینه توانمندسازی آنان استفاده شود که یکی از نشانه‌های کیفیت مطلوب مشاغل، میزان خروجی و پایدار بودن آن است.

رزمجو با اشاره به برنامه پنج ساله این نهاد برای خروج 10 درصدی مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد اظهار کرد: شناسایی افراد مستعد، ارائه مشاوره شغلی و آموزشی، نظارت بر طرح‌های اشتغال، بازاریابی و فروش شش گام اصلی برای توانمند سازی مددجویان است که در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه نقش آموزش در شش گام ذکر شده برای توانمندسازی مددجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آمادگی لازم برای ایجاد خودکفایی مددجویان فراهم خواهد شد، اظهار کرد: در تلاش هستیم زمینه آمادگی مددجویان را با استفاده از سازماندهی طرح‌ها، ایده‌ها و با ایجاد تعامل میان دستگاه‌های فنی و حرفه‌ای و سایر آموزشگاه‌های آزاد، تولیدات کمی و کیفی آنان با هدف ارتقاء بهره وری سرمایه گذاری و آشنایی با روش‌های نوین علمی به شکوفایی برسانیم.

دستیار معاون حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه در 9 ماهه امسال بیش از 180 هزار نفر از دانش آموزان مددجو تحت آموزش‌های مختلف از قبیل آموزش‌های مهارتی، 136 هزار نفر آموزش پایدارسازی، 15 هزار نفر تحت آموزش کارآفرینی و دوره حرفه آموزی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رزمجو در ادامه به جذب تمامی اعتبارات تخصیص یافته کمیته امداد در بخش ایجاد کسب و کار خرد برای مددجویان از سوی بانک‌های عامل در سال جاری اشاره و بیان کرد: بیش از 52 هزار طرح با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان طی 9 ماهه سال 95 ایجاد شده که 80 درصد آن از منابع بانکی و 20 درصد از منابع مالی امداد است.

شایسته ذکر است؛ تاکنون حدود 40 درصد در حوزه کشاورزی و دامپروری، 10 درصد در بخش صنایع دستی، 40 درصد خدماتی و 10 درصد فعالیت صنایع خرد و کوچک در کشور برای مددجویان ایجاد شده است.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار