سردار سرتیپ بسیجی دکتر کارگر:

آزادگان حماسه ای ماندگار در طول تاریخ ثبت کردند/ راهیان نور را مسیر امام و آزادگان و شهدا می دانیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: با پیگیری هایی شورای هماهنگی بیناد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و همین طور همکاری و پیگیری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ثبت ملی راهیان نور انجام شد.
کد خبر: ۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶ - 21August 2013

آزادگان حماسه ای ماندگار در طول تاریخ ثبت کردند/ راهیان نور را مسیر امام و آزادگان و شهدا می دانیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در دومین جلسه شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در محل معاونت پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شد، ضمن گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: امیدواریم که در مجموعه های فرهنگی کشور مانند بنیاد شهید و در دیگر دستگاه ها در مورد آزادگان و ورود ایشان به کشور کارهای فرهنگی بهتری صورت پذیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به "کتاب پایی که جا ماند"، ادامه داد: وضعیت آزادگان یک وضعیت استثنایی و در نوع خود بی نظیر بوده است. آزادگان حماسه ای ماندگار در طول تاریخ ثبت کرده اند که ثبت خاطرات آنها بسیار لازم و ضروری است.
وی ضمن امیدواری در بهتر انجام شدن امور مربوط به آزادگان، افزود: در حوزه رمان و ثبت خاطرات موظف هستیم که اقدامات بهتر و موثرتری را انجام دهیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: امیدواریم سازمان هنر ی و ادبیات دفاع مقدس با اقدامات خوبی که در این زمینه انجام می دهد، خلع های موجود را پر نماید.

سردار کارگر تاکید کرد: با پیگیری هایی که در شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام شده است و همین طور همکاری و پیگیری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ثبت ملی راهیان نور انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات شورای فرهنگ عمومی در خصوص دفاع مقدس، ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی کشور یک روز به نام روز راهیان نور در تقویم در نظر گرفته شده که طبق آن، روز 20 اسفند به نام روز راهیان نور نامگذاری شده است.

سردار کارگر در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: راهیان نور را مسیر امام و آزادگان و شهدا می دانیم. طبق اقداماتی که سپاه و سازمان بسیج در سال 1384 انجام داد، چهار صد هزار نفر تحت عنوان راهیان نور از مناطق جنگی بازدید می کردند و در سال 1391 این تعداد به چهار میلیون نفر رسید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه ضمن بیان برنامه ریزی های انجام شده برای بازدید از مناطق جنوب، غرب، شمال غرب و مناطق جنگی دریایی، اضافه کرد: در سال گذشته 70هزار نفر از مناطق جنگی دریایی بازدید داشته اند.

سردار کارگر با بیان افتتاح سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در 16مرداد 1392 همزمان با عید فطر با حضور سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی،  و تعدادی دیگر از مقامات کشوری و لشکری افزود: ما این دو سازمان را افتتاح کردیم تا خلعی که در حوزه کارهای هنری دفاع مقدس وجود داشت، پر شود و انشاالله بتوانیم در حوزه تولید فیلم، سریال، هنرهای تجسمی و ادبیات دفاع مقدس آثار فاخری را تولید کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار