امید مطرح کرد؛

رشد 50 درصدی خروجی مددجویان کمیته امداد نسبت به سال 94/ 180 هزار مددجو در سال آینده صاحب شغل می‌شوند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با توجه به رونمایی سامانه ویژه کاریابی در سال آینده تمامی مددجویان فاقد شغل می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
کد خبر: ۲۲۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ - 20February 2017
 رشد ۵۰درصدی خروجی مددجویان کمیته امداد نسبت به سال ۹۴/ ۱۸۰هزار مددجو در سال آینده صاحب شغل می شوندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «محمد امید» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه توانمند سازی و استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد است، گفت: با خروج ۱۵۰هزار نفر از مددجویان از چرخه حمایتی، زمینه حمایت از ۵۰ هزار نفر از دیگر افراد نیازمند در سال ۹۵، فراهم شد و این در حالی است که افزایش تعداد خروجی مددجویان را  نسبت به سال گذشته داشته ایم.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به طرح استعداد سنجی مددجویان مستعد کار بین سنین ۱۵ تا ۷۰ سال گفت: با اجرای این طرح، دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مددجویانی که توانایی کار را داشته اند مورد ارزیابی قرار گرفته و از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر برای کار اعلام آمادگی کرده اند و این در حالی است که ۵۰۰ هزار نفر در شرایط کنونی برای کار آموزش های لازم را دیده اند که از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر شامل ۱۰۰هزار نفر زن و ۲۵۰هزار نفر مرد هستند.
 
امید تصریح کرد: میانگین هزینه ایجاد هر شغل برای مددجویان کمیته امداد ۱۸ میلیون تومان در  سال ۹۵ بوده است که پیش بینی می‌شود این رقم در سال ۹۶ به ۲۵ میلیون تومان برسد که برای تحقق آن نیازمند ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه از محل صندوق کمیته امداد ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار جذب و به استان‌ها ارسال شده است،افزود: از ۱۵ اسفند ماه حساب قرض‌الحسنه کمیته امداد مستقل خواهد شد و بر روی بانک ملی سوئیچ می‌شود تا از سپرده مردم در این زمینه  بهر‌ه‌مند شویم. رشد عملیات در جذب منابع و به کارگیری منابع نسبت به سال گذشته تاکنون ۳۳ درصد بوده است که البته با توجه به تعداد متقاضیان این اعداد پاسخگو نیست.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از راه اندازی سامانه ویژه کاریابی در ابتدای سال ۹۶ خبر داد و گفت: با توجه به رونمایی سامانه ویژه کاریابی در سال آینده تمامی مددجویان فاقد شغل می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و همچنین بنگاه های اقتصادی نیز جهت جذب نیرو و فعالیت اقتصادی می توانند به سایت کاریابی کمیته امداد مراجعه کنند؛ این در حالی است که امسال ۱۵ هزار مددجو از طریق کاریابی توانسته اند مشغول به کار شوند.
 
امید در ارتباط با بودجه سال ۹۶ کمیته امداد در بخش اشتغال یاد آور شد: مجلس دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب کرده است که نسبت به سال گذشته۱۰۰ درصد رشد داشته است و هزار میلیارد آن از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد تامین خواهد شد و این در حالیست که مجلس از صندوق توسعه ملی ۲۰درصد از بودجه پنج هزار میلیارد تومانی را به اشتغال روستاییان اختصاص می دهد که در صورت تحقق این امر اعتبار کمیته امداد در بخش اشتغال ۴هزارو۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و با این میزان رشد ۲۰۰درصدی را در سال آینده خواهیم داشت  و در این صورت امکان ایجاد اشتغال برای ۱۸۰ هزار نفر  از مددجویان وجود دارد.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار