لشکر 41 ثارالله کلید فتح فاو

عملکرد موفق، سریع و به موقع رزمندگان گردان 410 و در راس آنها حاج احمد امینی فرمانده گردان و شکستن خط در آن سوی اروند، یکی از دلایل پیروزی عملیات والفجر 8 و فتح فاو به شمار می‌آید.
کد خبر: ۲۲۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ - 21February 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، «احمد امینی» در اولین روز شهریور ماه سال 1342 در روستای «محمدآباد سفلی» در دوازده کیلومتری «رفسنجان» به دنیا آمد.

او تحصیلات ابتدایی را در روستای «لاهیجان» به پایان رساند، اتمام تحصیل او همزمان با اوج گیری انقلاب شد.

عملیات والفجر هشت نقطه اوج زندگی این مرد بزرگ بود. گردان 410 به فرماندهی او از اروند رود وحشی گذشت و پا به خاک دشمن گذاشت. گردان غواص موج اول حمله به شمار می رفت. حاج احمد امینی، اولین شهید این گردان بود که قطرهای خون پاکش ساحل خیس اروند را زینت داد.

رزمندگان 410  غواص  راه  را برای عبور گردان‌های قایقی باز کردند

کمی از ساعت 8 شب 20 بهمن ماه سال 1364  گذشته بود که رزمندگان گردان 410 غواص به فرماندهی احمد امینی به محل ماموریت عزیمت کردند.

همه چیز از قبل برنامه ریزی شده بود. یک گروهان از گردان 410 به فرماندهی اکبر قضاوی در حالیکه لباس های سیاه غواصی بر تن داشتند  و اسلحه ها و سایر تجهیزات را که در پوشش ضد آب جاسازی شده بود بر دوش گرفته بودند وارد نهر مجری شدند.

گروهان دوم به فرماندهی محسن صغیرا در حالیکه علی عابدینی جانشین فرمانده گردان 410 آنها را همراهی می کرد تن به آب گل آلود بلامه سپردند.

احمد امینی با گروهان سوم حرکت کرد. محمد قنبری فرماندهی گروهان را بعهده داشت. رضا موذنی دیگر رزمنده اصفهانی بعنوان جانشین، وی را یاری می کرد. رزمندگان این گروهان از نهر علی شیر به سوی اروند رفتند.

پیشاپیش ستون یکی از عناصر اطلاعاتی و بعد از او نیروی تخریب و سپس فرمانده و بی سیم چی ها و پیک هایش دست در گره های طناب داشتند.

ساعاتی بعد عملیات پیروزمند والفجر 8 آغاز می شود. رزمندگان 410 غواص با حمله به سنگرهای خط مقدم دشمن،  راه  را برای عبور گردان های قایقی باز کردند.

نقش غواصان گردان 410  لشکر 41 ثارالله در فتح فاو انکار ناپذیر است

بدون تردید نقش غواصان گردان 410  لشکر 41 ثارالله در فتح فاو انکار ناپذیر است. ارزش عملکرد رزمندگان غواص وقتی بارزتر می شود که  بدانیم بسیاری از گردانهای قایقی لشکرهای هم جوار که در آن شب سرد و تیره و طوفانی موفق به باز کردن معبر نشده بودند از محورهای علی شیر و مجری و بلامه به آن سوی اروند هجوم بردند.

حاج احمد پس از سقوط مواضع دشمن در ساحل فاو، به شهادت رسید

در این میان نهر علی شیر و مجری و بلامه سه محور عملیاتی لشکر 41 ثارالله بودند که شب عملیات والفجر 8 از هریک از این نهرها یک گروهان غواص از گردان 410 به سوی مواضع دشمن در آن سوی اروند حرکت کرد و با شکستن خط، راه را برای هجوم گردان های لشکر 41 و نیز گردانهای لشکرهای هم جوار باز کردند.

بی گمان عملکرد موفق، سریع، غافلگیر کننده و به موقع رزمندگان گردان 410 و در راس آنها حاج احمد امینی فرمانده گردان و شکستن خط در آن سوی اروند یکی از دلایل پیروزی عملیات والفجر 8 و فتح فاو به شمار می آید. حاج احمد پس از سقوط مواضع دشمن در ساحل تازه آزاد شده فاو، به شهادت رسید.

بخشی از وصیت نامه شهید

توصیه می کنم شما را و هر آن کسی که این وصیت نامه به او می رسد اینکه از خدا بترسید و در اعمال خود اخلاص را حفظ کنید و یاد خدا را فراموش نکنید و آگاه باشید که خداوند ناظر بر اعمال شماست و توصیه می کنم شما را به پیروی از امام و کوتاهی نکردن در اجرای فرامین آن بزرگوار. سعی کنید که اعتقادات خود را در اصول و فروع قوی سازید تا در سختی ها نلغزید.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار