همزمان با فرارسیدن دهه دوم فاطمیه برگزار می‌شود؛

دارالشهدا میزبان برپایی بزرگداشت «آیین شهدا»

آیین بزرگداشت شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از 11 لغایت 13 اسفند ماه از سوی کنگره سرداران و چهار هزار شهید منطقه 17 برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ - 22February 2017

دارالشهدا میزبان برپایی بزرگداشت شهدا«رسول آذرسرا» از اعضای کنگره سرداران و چهار هزار شهید منطقه 17، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از برگزاری چند مراسم همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در دارالشهدا خبر داد و اظهار داشت: مراسم فوق همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از چهارشنبه 11 اسفند ماه لغایت جمعه 13 اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه 11 اسفند ماه بزرگداشت شهدای معلم و دانش آموز به نام «دختران فاطمی» با حضور همسران شهدای مدافع حرم و دانش آموزان ساعت 10 در خیمه گاه شهدا برگزار خواهد شد. گفتنی است روز پنج شنبه 12 اسفند ماه یادبود شهدای روحانی در بسیج پایگاه مساجد، قرائت دعای کمیل در مزار شهدای گمنام صحن امامزاده حسن (ع)، تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا (س) از میدان مقدم تا خیمه گاه شهدا ساعت 19 از جمله برنامه‌های اجرایی این روز در منطقه 17 خواهد بود.

آذرسرا خاطرنشان کرد: برنامه‌های کنگره سرداران و چهار هزار شهید منطقه 17 در روز جمعه 13 اسفند ماه ساعت 16 با حضور مردم شهید پرور در خیمه گاه شهدا با عنوان آیین جشنواره دارالشهداء در سه گرایش ادبی، چند رسانه و هنری و همچنین بزرگداشت 10 شهید مدافع حرم منطقه، شهدای آتش نشان و اعطای نشان ایثار دارالشهدا به پدران روحانی شهید به کار خود پایان می‌دهد.

عضو کنگره سرداران و چهار هزار شهید منطقه 17 با اشاره به تاسیس کنگره، عنوان کرد: جرقه این کنگره، 19 سال پیش در کنگره 36 هزار شهید استان تهران زده شد. به همت بنیاد شهید، ایثارگران ارتش، سپاه و بسیج آمار شهدای منطقه 17 استخراج شد. از آن پس فعالیت‌های این کنگره آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبرمعظم انقلاب که فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به طور مردمی اداره شود، این کنگره مردمی تاسیس شد، گفت: این کنگره مردمی و با حمایت سازمان‌های مربوطه منطقه اداره می‌شود.

آذرسرا تصریح کرد: به جهت اینکه منطقه 17 در تراکم شهرداری واقع شد، بسیاری از منازل شهدا تخریب شده است، اما منزل شهیدان مجید، محسن و حسین کربلایی به موزه تبدیل شد.

عضو کنگره سرداران و چهار هزار شهید منطقه 17 با بیان اینکه روحیه ایثار و شهادت از دوران انقلاب اسلامی تا به امروز در تمام عرصه‌ها در میان جوانان این منطقه ادامه داشته است، اظهار کرد: در استان تهران، منطقه 17 با داشتن 10 تن، بیشترین شهید مدافع حرم را دارد. در میان شهدای آتش‌نشان‌ پلاسکو نیز شهیدان «کوهی و هوایی» از ساکنین این منطقه بوده‌اند.

وی افزود: طبق گفته خانواده‌های شهدای مدافع حرم، ثمره تلاش‌های این کنگره بوده که فرزندان ما انقلابی پرورش یافتند و در نهایت به فیض شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها