حمایت شخصیت های بین‌المللی از انتفاضه فلسطین؛

انتقال سفارت آمریکا به قدس جرم است/ دفاع از فلسطین مرز و کشور نمی‌شناسد/ ملت بحرین همیشه از ملت فلسطین حمایت خواهد کرد

شخصیت‌های برجسته خارجی در کنفرانس بین‌المللی دفاع از انتفاضه فلسطین، به بیان مواضع خود در دفاع از ملت فلسطین پرداختند.
کد خبر: ۲۲۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ - 22February 2017
انتقال سفارت آمریکا به قدس جرم است/ دفاع از فلسطین مرز و کشور نمی‌شناسد/ ملت بحرین همیشه از ملت فلسطین حمایت خواهد کردبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، شخصيت‌های مهم خارجی در دومین و آخرین روز کنفرانس بین‌المللی دفاع از انتفاضه فلسطین که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد، به بیان سخنان و مواضع خود پیرامون قیام ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست پرداختند.
 
در جلسه پیش از ظهر امروز، محمد عبدالسلیمی نماینده مجلس قطر ضمن تشکر از مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در استقبال شایسته از هیات‌های خارجی حاضر در کنفرانس به ویژه از هیات پارلمانی از قطر، گفت: حرمت‌های این امت در فلسطین هتک شده و خون فرزندانش در این سرزمین ریخته شده است.
 
وی با محکوم کردن شهرک سازی در کرانه باختری و محاصره نوار غزه ابراز داشت: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، مصداق جرم و اقدامی علیه قوانین بین‌المللی است.
 
وی در پایان بر تلاش حکومت قطر جهت بازسازی نوار غزه تاکید کرد.
 
در ادامه محمد صالح رییس مجالس منطقه‌ای اندونزی با اشاره به رابطه تاریخی فلسطین و اندونزی گفت: ما ملت اندونزی همیشه مدیون ملت فلسطین هستیم و خواهیم بود زیرا هنگامی که پس از جنگ دوم جهانی اعلام استقلال کردیم، مرحوم حاج امین الحسينی مفتی اعظم فلسطين از اولین افرادی بود که استقلال کشور ما را به رسمیت شناخت و خواهان انجام این کار از سوی دیگران نیز شد.
 
وی همچنین افزود: با اینکه هزاران کیلومتر فاصله جغرافیایی میان فلسطین و اندونزی وجود دارد اما ما همیشه از ملت فلسطین حمایت کرده‌ایم، می‌کنیم و خواهیم کرد.
 
وی همچنین اسرائیل را دولتی اشغالگر و غاصب توصیف کرد و گفت: باید این ننگ برای همیشه از چهره جهان پاک شود.
 
سپس نوبت به معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین رسید تا ضمن دفاع از ملت فلسطین، از مظلومیت ملت بحرین در کنفرانس بین‌المللی انتفاضه پرده بردارد.
 
شیخ حسین الدیهی با ابلاغ درود و سلام ملت بحرین به برادران و خواهرانشان در سرزمین اشغال شده فلسطین، نوک حمله را به سمت رژیم آل خلیفه گرفت و گفت: ما ملت بحرین انتخاب کرده‌ایم که در کنار برادران و خواهرانمان در فلسطین بایستیم در حالی که حکومت آل خلیفه، که به هیچ وجه نماینده ملت بحرین نیست، تصمیمم گرفته است که در کنار رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به وضعیت موجود در بحرین گفت: در حالی که 15 هزار مسلمان بحرینی در زندان‌های رژیم حاکم در این کشور به سر می‌برند، صهیونیست‌ها به منامه می‌آیند و در خاک پاک این سرزمین به مستی و رقص و آواز می‌پردازند.
 
الدیهی با برشمردن اقدامات مشابه رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه گفت: هم در فلسطین مقدسات اسلامی هتک حرمت می‌شود و هم در بحرین، هم در فلسطین خانه‌ها مورد هجوم نظامیان قرار می‌گیرد و هم در بحرین، و هم ملت فلسطین آواره کشورهای خارجی شده‌اند و هم ملت بحرین.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به چند قیام گسترده از سوی مردم بحرین علیه حکومت وقت طی دهه‌های گذشته، تاکید کرد: ملت ما هرگز دست از قضیه فلسطین برنخواهد داشت.
 
انتهای پیام/421
نظر شما
پربیننده ها