فرمانده سپاه امام رضا(ع):

برخورداری روحیه شهادت طلبی یک جامعه عزت آن را به همراه خواهد داشت

سردار نظری گفت: ملتی که روحیه شهادت طلبی داشته باشد و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کند و به آن توسل داشته باشد قطعنا به اسارت در نخواهد آمد.
کد خبر: ۲۲۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ - 23February 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، دومین اجلاسیه شهدای دانشجوی خراسان رضوی با حضور خانواده معظم شهدای دانشجو دفاع مقدس و مدافع حرم، جمعی از مسئولین استانی و دانشجویان دانشگاه های مشهد در تالار ابن سینا برگزار شد.

سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد»؛ این جمله عمیق وتاثیرگذاری است. اسارت تنها اشغال فیزیکی کشور نیست، گاه ملتها از طریق اقتصاد، فرهنگ و سیاست مورد اسارت مستکبرین قرار می گیرند که این نوع اسارت به مراتب بدتر است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: اگر جامعه ای شهادت را در مسیر حرکت خود قرار دهد و از شهادت باکی نداشته باشد هیچگاه و در هیچ عرصه ای به اسارت در نمی آید.‌

وی خاطر نشان کرد: ملتی که روحیه شهادت طلبی داشته باشد و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کند و به آن توسل داشته باشد قطعنا به اسارت در نخواهد آمد.

سردار نظری تصریح کرد: شهادت، پاداشی است که نتیجه اعتقاد و بصیرت مجاهدین راه خدا بود که به آنها اعطا شد. خوشا به سعادت آنها که در بلندترین مرتبه و جایگاه که یک انسان می تواند در آن قرار داشته باشد قرار گرفته اند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در پایان گفت: امروز انقلاب اسلامی که نتیجه خون شهدا است در اوج قرار گرفته است و سنگرها و خطوط را یکی پس از دیگری طی می کند و به قله رشد و اعتلای اسلام در جهان خواهد رسید.

در ادامه این مراسم، ایازی معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: ما باید یاد و خاطره شهدا را همواره زنده نگهداریم و بدانیم که باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی با بررسی تحولات منطقه ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی همانهایی که جنگ را بر این کشور تحمیل کردند به خاطر اینکه منافع خود را تامین کنند خون مسلمانان منطقه و جهان را مظلومانه به زمین می ریزند.

ایازی افزود: امنیت پایدار امروز، نتیجه جانفشانی شهدا است و وظیفه ما است که رشادت های شهدا بیان شود و معارف و سیره عملی آنها به نسل امروز و آینده منتقل شود.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: خانواده معظم شهدا باید قدران خداوند باشند چون بالاترین افتخار را که انتخاب عزیزشان برای نثار جان خود در راه خود بود را به آنها عطا کرد.

بیان خاطره ای از شهید نوجوان مجید کمالی توسط هنرمند کشورمان رضا ایرانمنش،بیان خصوصیات شهید دانشجوی مدافع حسن قاسمی دانا توسط مادر شهید، سخنرانی داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت در اهمیت انتقال معارف دفاع مقدس، شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی شاعر آئینی، رونمایی از تمبر یادبود 362 شهید دانشجوی خراسان رضوی و تجلیل از خانواده شهدای دانشجو از دیگر بخش های این مراسم بود.

گفتنی است در مدت زمان برگزاری این یادوراه، احمد منصوب هنرمند مشهدی چهره شهدای دانشجو دفاع مقدس شهیدان مهدی محرابخانی و یوسف نصوحی پور و شهید دانشجوی مدافع حرم حسین هریری را به تصویر کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار