برنامه‌های ویژه هفته قدس و ماه مبارک رمضان حوزه هنری تشریح شد

ناصر ضرابی دبیر دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری، از برگزاری هم اندیشی "قدس ما را آزاد خواهد کرد" به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و هفته قدس خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ - 02July 2014

برنامه‌های ویژه هفته قدس و ماه مبارک رمضان حوزه هنری تشریح شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ناصر ضرابی دبیر دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری با اشاره به  رسالت و ماهیت این دفتر گفت: دفتر ادبیات بیداری بنا به رسالت و ماهیتی که دارد برای ماه مبارک رمضان و هفته قدس برنامه های خاصی را تدارک و زمینه سازی کرده است.

وی ادامه داد: برخی برنامه ها به صورت مستقل است و برخی از برنامه ها به صورت مشترک با موسسه تحقیقاتی و پژوهش های سیاسی – علمی ندا برگزار می شود.

دبیر دفتر ادبیات بیداری یکی از فعالیت های مستقل این دفتر را برگزاری "میزگرد کبوتران مسجد دور دست" ذکر کرد و گفت: در این برنامه، موسی بیدج مدیر دفتر ادبیات عرب حوزه هنری به بررسی شعر فلسطین خواهد پرداخت. میهمانان این برنامه متشکل از فعالان عرصه مقاومت و ادبیات مقاومت خواهند بود.

وی از دیگر برنامه های این دفتر را اجرای "شب خاطره ویژه فلسطین " ذکر کرد. این برنامه کار مشترکی با دفتر شب خاطره است که روز پنج شنبه دوم مرداد ماه با حضور ناصر ابوشریف و یا خالد قدومی از جهاد اسلامی فلسطین برگزار خواهد شد . شعر خوانی شاعران ایرانی با موضوع فلسطین از دیگر برنامه های این دفتر است که روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه 23،24،25 ماه مبارک رمضان در مسجد آیت الله خامنه ای در حوزه هنری شاعران جشنواره ادبی قدس ما را ازاد خواهد کرد، به شعر خوانی خواهند پرداخت .

ضرابی در ادامه مطالبش به چاپ  کتاب مجموعه شعر" قدس ما را آزاد خواهد کرد " اشاره کرد و گفت: این مجموعه اشعار مربوط به فراخوان قدس ما را ازاد خواهد کرد در سال 92 بوده و تمامی اشعاری که مورد قبول داوران واقع شده  در این کتاب که  توسط انتشارات سوره مهر  به چاپ خواهد رسید، منتشر خواهد شد.

وی درباره هم اندیشی "قدس ما را آزاد خواهد کرد" که کار مشترکی بین دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری و موسسه تحقیقاتی و پژوهش های سیاسی – علمی ندا است، گفت: این برنامه سه شنبه دهم تیر ماه با شعر خوانی ایرج قنبری از شاعران کشور آغاز شد و در این برنامه ،عدنان محمود (سفیر سوریه در ایران)  به سخنرانی پرداخت.

دبیر دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری افزود: همچنین سه شنبه 17 تیر مصادف با دهم ماه مبارک رمضان، رضا اسماعیلی به شعر خوانی خواهد پرداخت و در این برنامه ابوالفضل صالحی نیا مدیر کل افریقا و عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات سخنرانی خواهد داشت. روز سه شنبه 24 تیر نیز مصادف با 17 ماه مبارک رمضان صابر امامی به شعر خوانی می پردازد و در این برنامه حسن رحیم پور ازغدی از پژوهشگران امور دینی و سیاسی و نظریه پرداز انقلاب اسلامی سخنرانی خواهد کرد .
ضرابی همچنین گفت:سه شنبه 31 تیر ماه مصادف با 24 ماه رمضان علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در خصوص فلسطین به شعر خوانی خواهد پرداخت و در این برنامه حجت الاسلام سید حمید روحانی (پژوهشگر مسایل انقلاب اسلامی) سخنرانی خواهد کرد.

علاقه مندان برای حضور در این هم اندیشی، می توانند در روزهای یاد شده از ساعت 15 تا 17 به نشانی کارگر شمالی – بالاتر از میدان انقلاب – خیابان فرصت پلاک 16 موسسه ندا مراجعه کنند.

نظر شما
پربیننده ها