حجت الاسلام کازرونی:

امدادگران باید از مسائل جناحی و سیاسی دوری کنند/ استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای افزایش اعتماد مردم

رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: جذب مشارکت و همکاران افتخاری به ویژه افرادی که تجربه‌های مفیدی در ارتباط با فعالیت‌های کمیته امداد برای رفع محرومیت دارند باعث صرفه جویی هزینه‌ها می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 25February 2017
امدادگران باید از مسائل جناحی و سیاسی دوری کنند/ استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای افزایش اعتماد مردمی
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «محسن کازرونی» رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه افراد براساس دو نیاز معنوی و دنیوی شغل خود را انتخاب می‌کنند، گفت: در مباحث دینی و فرهنگی دین اسلام به این دو نیاز تاکید بسیاری شده است، این از افتخارات امدادگران است که در این نهاد مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام کازرونی برگزاری چنین همایش‌هایی را موثر دانست و افزود: این نوع همایش‌ها علاوه بر افزایش تعاملات و انتقال نظرات و انتقادات مدیران، منجر به کارآمدن شدن تصمیمات و سیاست گذاری‌ها  و کاهش نقاط ضعف عملکرد در کمیته امداد می‌شود.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با اشاره به مردمی بودن این نهاد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا گروه‌های خیر و نیکوکار را در استان‌ها و شهرستان‌ها  همچون خیران مدرسه ساز و مسکن ساز شناسایی و ساماندهی کنیم چرا که کمیته امداد به عنوان یک نهاد مردمی با کمک تشکل‌ها و گروه‌های مردمی می‌تواند خدمات موثری را به نیازمندان تحت حمایت خود ارائه کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های اجتماعی بستر و فضای مناسبی را برای تعامل با مردم ایجاد کرده است، گفت: با کاربرد صحیح و خلاقانه می‌توان از این فضا برای مشارکت مردمی و دیگر سازمان‌ها استفاده کرد. جذب مشارکت و همکاران افتخاری به ویژه افرادی که تجربه‌های مفیدی در ارتباط با فعالیت‌های کمیته امداد برای رفع محرومیت دارند باعث صرفه‌جویی هزینه‌ها می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب به مردم در ارتباط با فعالیت‌های کمیته امداد، افزود: ارائه گزارشات و اطلاع رسانی شفاف و مناسب توسط رسانه ملی و مکتوب باعث افزایش اعتماد مردم به این نهاد می‌شود.

وی تعامل با علما، ائمه جمعه و دیگر خیریه‌ها را ضروری دانست و گفت: ارتباط و تعامل کمیته امداد با علما، ائمه جمعه، نمایندگان و خیریه‌های دیگر سبب خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به نیازمندان و محرومان جامعه می‌شود.

حجت الاسلام کازرونی ادامه داد: کاهش هزینه‌های جاری کمیته امداد باید تا حدی باشد که به اصل خدمت‌رسانی صدمه وارد نکند. رویکرد این نهاد باید در جهت کوچک‌سازی و چابک‌سازی و اصلاح شیوه‌های خدمت رسانی و جذب کمک‌های مردمی، استفاده بهینه از امکانات سرمایه‌ای این نهاد برای ارائه خدمت بهتر به محرومان، افزایش سطح اعتماد عمومی و استفاده حداقلی از امکانات کمیته امداد باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امدادگران باید از مسائل جناحی و سیاسی دوری کنند چرا که شرکت در مسائل جناحی سبب دور شدن از اهداف اصلی کمیته امداد یعنی ارائه خدمات بهتر با نیازمندان می‌شود.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها