جزئیات مراسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام در خراسان شمالی

سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح روز چهارشنبه یازدهم اسفند ماه از سمت شهرستان «فاروج» وارد استان شده و مورد استقبال مردم قرار می گیرند.
کد خبر: ۲۲۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ - 26February 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، جلسه هماهنگی مراسم استقبال، شب وداع و تشییع و تدفین شهدای گمنام امروز ساعت 10 صبح در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

سرهنگ پاسدار احیا محمد امیری در این جلسه اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس هستیم که  مقرر شده است یک شهید در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان و دو شهید در شهرستان «درق» به خاک سپرده شوند.

وی در خصوص مشخصات این سه شهید گمنام گفت: شهیدی که در ستاد فرماندهی انتظامی استان به خاک سپرده می شود 43 ساله است که در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسید و مشخصات شهدای گمنام شهر «درق» نیز 27 ساله و 19 ساله است که به ترتیب در عملیات کربلای 4 منطقه ام الرصاص و عملیات والفجر یک منطقه فکه به شهادت رسیده اند.

وی گفت: سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه یازدهم اسفند در  شهرستان «فاروج» مورد استقبال مردم استان قرار می گیرند.پس از مراسم استقبال شهرستان «فاروج» شهدای گمنام ساعت 10 صبح در شهرستان «شیروان» مورد استقبال مردم قرار می گیرند و سپس به مرکز استان منتقل می شوند.

امیری ادامه داد: مراسم استقبال شهدای گمنام در مرکز استان از ساعت 4 عصر از محل میدان آزادگان بجنورد آغاز و تا محل مسجد انقلاب شهرستان بجنورد ادامه پیدا می کند.

وی گفت: پس از نماز مغرب و عشاء و همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) مراسم شب وداع با شهدا در محل مسجد انقلاب شهرستان بجنورد همراه با مراسم سخنرانی، مداحی و سینه زنی  انجام خواهد شد.

امیری افزود: مراسم تشییع این سه شهید گمنام عزیز در روز پنج شنبه دوازدهم اسفند ماه ساعت 9 صبح از محل مسجد انقلاب شهرستان بجنورد با اجرای تشریفات نظامی آغاز و تا میدان شهید کلاته  ادامه خواهد شد و در انتها نماز بر پیکر شهدای گمنام  توسط نماینده ولی فیقه و امام جمعه شهرستان بجنورد اقامه می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در انتها گفت: پس از مراسم تشییع، پیکر یک شهید به ستاد فرماندهی انتظامی استان جهت مراسم خاکسپاری منتقل می شود و دو شهید گمنام دیگر جهت برگزاری مراسم خاکسپاری به شهر «درق» از توابع شهرستان «گرمه» منتقل می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار