سردار سرتیپ بسیجی دکتر کارگر:

تعهد هنرمندان و سینماگران در حوزه دفاع مقدس ستودنی است/ باید نهضت ترجمه در دفاع مقدس ایجاد شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری روز 20 اسفند به عنوان روز ملی راهیان نور گفت: این روز در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید.
کد خبر: ۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲ - 21August 2013

تعهد هنرمندان و سینماگران در حوزه دفاع مقدس ستودنی است/ باید نهضت ترجمه در دفاع مقدس ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر در حاشیه دومین جلسه شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که باید در این جلسه انجام می شد گزارشی در خصوص افتتاح سازمان سینمایی وهنرهای نمایشی و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بود که خوشبختانه تقدیم اعضای شورای عالی هماهنگی بنیاد گردید.
 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه آیین نامه داخلی این شورا آماده و برای تصویب به هیئت امنای بنیاد فرستاده خواهد شد.

سردار کارگر بر لزوم ثبت ارزش های دفاع مقدس و مسأله مقاومت در بین کشورهای منطقه تأکید کرد و ادامه داد: یکی از وظایف مهمی که در اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دیده شده، امور بین الملل است و تلاش داریم مقاومت های مناطق مختلف از جمله مقاومت مردم لبنان، سوریه و غزه را ثبت کنیم.

وی تصریح کرد: ما در خصوص مسأله دفاع مقدس خوشبختانه اقدامات خوبی را با تعامل با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام داه ایم و باتوجه به تعامل ما با کشورهای خارجی و نمایندگان فرهنگی در خارج از کشور، درحوزه فیلم، مستند، کتاب و ترجمه کارهای دفاع مقدس، فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

سردار کارگر تصریح کرد: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصمیم گرفتیم نهضت ترجمه را راه اندازی کنیم که امیدوارم این حرکت خوب در هفته دفاع مقدس آغاز شود.

وی افزود: در راستای ترجمه رویدادهای دفاع مقدس تلاش داریم آثار مربوط به حوزه جنگ و دفاع مقدس را به زبانهای انگلیسی، عربی، اردو، اسپانیولی و حتی روسی ترجمه و در اختیار علاقه مندان خارجی قرار دهیم؛ ما در راستای این فعالیت عزم جدی داریم و تلاش داریم آثار و وقایع مربوط به دفاع مقدس را در حوزه بین الملل گسترش دهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به تعهد هنرمندان و سینماگران کشور در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: جا دارد از افرادی که در حوزه جنگ و دفاع مقدس چه در آن دوران و چه بعد از آن زحمت کشیده اند قدردانی و تشکر کنم.

سردار کارگر تصریح کرد: قطعا اگر هنرمندان و سینماگران متعهد کشور در حوزه فیلم و سینما در سالیان گذشته فعالیت کمرنگی داشتند، ما شاهد آثار انبوه و متنوع در حوزه دفاع مقدس نبودیم؛ ماندگاری آثار هنری دفاع مقدس ماحصل تلاش هنرمندان و سینماگران است، البته هر اثری در حوزه دفاع مقدس تهیه و تولید می شود بدون اشکال نبوده و نیست و باید این حقیقت را پذیرفت؛ ما باید با تفاهم و گفتمان این مشکلات را حل کنیم و چاره آن درک و تعامل متقابل سینماگران و مسئولان بنیاد است.

وی افزود: یقینا اگر ما سینماگران را درک کنیم و متقابلا آنها ما را درک کنند به خودی خود این مشکلات حل می شود، اما معتقدم در حوزه فیلم، کتاب، رمان، نقاشی، عکاسی و موسیقی دفاع مقدس دارای عقب ماندگی و غفلت بوده ایم و نباید این حقیقت را انکار کرد و باید برای جبران این عقب ماندگی، در حوزه هنر و دفاع مقدس کار تحولی و جهادی انجام دهیم همانند کارهای جهادی رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس تا این عقب ماندگی جای خود را به تحول دهد.

وی با یادآوری افتتاح سازمان سینمایی وهنرهای نمایشی دفاع مقدس و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در 16 مرداد ماه امسال گفت: یقین داریم چون فعالیت ما در حوزه دفاع مقدس است موفق خواهیم شد.

سردار کارگر تأکید کرد: از این پس هر فیلم بعد از این که با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه دفاع مقدس ساخته شود باید توسط سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی بنیاد نظارت شود و مورد حمایت قرار گیرد.

وی گفت: انشاءالله بزودی ظرف 4 سال آینده در صدد هستیم یک فیلم فاخر در حوزه دفاع مقدس و یک سریال فاخر با این موضوع تهیه و تولید کنیم که حتی اگر 100 سال بعد نیز این فیلم پخش شود، نسل های بعدی به خوبی آن را درک کنند.

سردار کارگر با اشاره به اینکه ما به دنبال ماندگاری این آثار ارزشی و مقدس هستیم، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور یکی از شیوه های معرفی دفاع مقدس است، از این رو ما تلاش داریم این موضوع را توسعه دهیم و باعث افتخار است که ما سال 84 فقط 400 هزار بازدیدکننده از مناطق جنگی داشته ایم ولی در سال 91 این رقم به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 70 هزار نفر فقط از مناطق دریایی در قالب اردوهای راهیان نور دیدن کردند که جای افتخار است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار