پدر شهید فلسطینی:

منزل قاتلان پسرم تخریب نشود به دادگاه لاهه می‌روم

پدر «محمد ابوخضیر» نوجوان فلسطینی که به دست شهرک‌نشینان زنده در آتش سوخت، اعلام کرد اگر رژیم صهیونیستی خانه‌های قاتلان پسرش را تخریب نکند، برای شکایت به دادگاه لاهه می‌رود.
کد خبر: ۲۳۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ - 04March 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پدر «محمد ابوخضیر» نوجوان فلسطینی که توسط صهیونیست‌ها زنده‌ سوزانده شد، اعلام کرد اگر رژیم صهیونیستی منازل قاتلان پسرش را تخریب نکند، به دادگاه لاهه مراجعه خواهد کرد.

محمد حسین ابوخضیر نوجوان فلسطینی در اوایل صبح 2 ژوئیه 2014 (11 تیر 1393) به دست چند شهرک‌نشین از خیابانی در محله شعفاط قدس شرقی ربوده شد و چند ساعت بعد جسد سوزانده‌شده وی در جنگلی نزدیک به قدس  پیدا شد.

شواهد پلیس حاکی از آن بود که ابوخضیر توسط ربایندگان، شکنجه و در حالیکه وی هنوز زنده بوده، سوزانده شده است که همین کار نیز علت مرگ وی معرفی شد.

شهادت ابوخضیر که زنده زنده به آتش کشیده شده بود، چنان خشمی در میان فلسطینی‌های کرانه باختری و قدس شرقی برانگیخت که بسیاری از مقامات اسرائیلی و همین‌طور رسانه‌های غربی از جمله روزنامه «نیویورک‌تایمز» نسبت به آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها هشدار دادند و حدود یک هفته بعد بود که جنگ تابستان 2014 علیه نوار غزه آغاز شد.

موج اعتراضات که پیشتر تنها به داخل فلسطین محدود بود، با انتشار فیلم ضرب و شتم وحشیانه «طارق خضیر»  که دست بر قضا پسرعموی «ابوخضیر» بود و ضمنا تابعیت آمریکایی هم داشت، به افکار عمومی خارجی هم کشیده شد.

کار تا آنجا بالا گرفت که وزارت خارجه آمریکا هم مجبور شد به دلیل تابعیت آمریکایی طارق از برخورد نامناسب نظامیان اسرائیلی با او، صرفا ابراز نگرانی کند. حتی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم اعلام کرد که این مسئله را با نتانیاهو در میان گذاشته است.

دادگاه رژیم صهیونیستی یکی از دو متهم سوزاندن «محمدحسین ابوخضیر» نوجوان فلسطینی را به حبس ابد و دیگری را به 21 سال زندان محکوم کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی، منازل فلسطینی‌هایی را که اقدام به انجام عملیات استشهادی می‌کنند، تخریب می‌کند و این اقدام را به یکی از مجازات‌های خود افزوده است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار