نماینده جنبش همبستگی اسکاتلند با فلسطین در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اولویت ما مقابله با فعالیت تجاری صهیونیست‌هاست/ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به آموزش نیاز دارد

میک نیپیر بر گستردگی فعالیت جنبش حامی فلسطین در اسکاتلند تأکید کرد و گفت:‌ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به آموزش نیاز دارد.
کد خبر: ۲۳۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵ - 29March 2017

«میک نیپیر» نماینده جنبش همبستگی با فلسطین در اسکاتلند در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، به بیان فعالیت‌های جنبش حامی فلسطین در این کشور تحت‌الحمایه بریتانیا پرداخت و گفت: فعالیت‌های ما به طور عمده بر مقابله با سرمایه‌گذاری اسرائیلی‌ها در اسکاتلند و همینطور تحریم کالاهای ساخت این رژیم در کشورمان متمرکز است. فعالیت‌های جنبش ما در کلیساها و مجامع عمومی اسکاتلند به گونه‌ای است که باعث می‌شود کسی با اسرائیل به عنوان یک دولت عادی برخورد نکند.

وی پیرامون راهکارهای مناسب پیرامون دعوت مردم غرب به مبارزه با رژیم اسرائیل گفت: بهترین راهکار متقاعد کردن آنان نسبت به هویت و فعالیت‌های آنان و صهیونیست‌ها علیه آنان است. مشخص است که این موضوع همزمان به آموزش نیاز دارد. البته این موضوع مورد توجه بسیاری از افراد در اسکاتلند هست بخصوص کلیسای جامع اسکاتلند که سیاست‌های دائم برای حمایت از پناهندگان فلسطینی در کشور ما دارد. همچنین اتحادیه ملی تجارت اسکاتلند نیز سیاست‌هایی علیه دولت اسرائیل اتخاذ کرده است همانگونه که در مورد حوادث گذشته در آفریقای جنوبی و ایرلند اقدام کرد.

نیپیر در ادامه به توضیح در مورد نوع آموزش پرداخت و اشاره کرد: آموزش دادن به معنی این نیست که چیزی را به مردم در مورد اسرائیل و سیاست‌های آن و موضع‌گیری مناسب یاد بدهیم و بعد آنان را رها کنیم. ما شیوه‌های واکنش متقابل را به آنان نشان می‌دهیم و سپس بر اساس تجربه و مشاهده بازخوردها، مؤثرترین شیوه‌ها را انتخاب می‌کنیم.

نماینده جنبش همبستگی اسکاتلند با فلسطین پیرامون استقلال اسکاتلند و اینکه در صورت تکرار همه‌پرسی و تغییر آراء به نفع استقلال این کشور از بریتانیا، این موضوع چه تأثیری بر قضیه فلسطین خواهد گذاشت، گفت: کسی نمی‌داند که آیا دوباره شاید همه‌پرسی خواهیم بود یا نه، و کسی هم نمی‌داند که آیا اسکاتلندی‌ها این بار برخلاف دفعه گذشته رأی به استقلال خواهند داد یا نه. خود من طرفدار آزادی از اسکاتلند هستم و البته باید گفت آن‌هایی که به استقلال رأی دادند نه با انگیزه‌های قومی و نژادی بلکه برای رها شدن از سیاست‌های خصمانه لندن پیرامون مسائل نژادی، اشغالگری، دشمنی با مسلمانان و نظایر آن‌ها رأی به استقلال اسکاتلند دادند.

وی گفت: با وجود اینکه در صورت استقلال، دولت جدید اسکاتلند اقدام به اتخاذ مواضع خصمانه علیه اسرائیل کند بعید است زیرا حزب ملی‌گرای اسکاتلند نیز مانند حزب کار، مواضعی نزدیک به صهیونیست‌ها دارد. 

انتهای پیام/421       

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار