نمایش انیمیشن «تونل» در هفتمین جلسه «سینما روایت»

سینما روایت هفتمین جلسه خود را به اکران سه انیمیشن کوتاه ایرانی اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲ - 05July 2014

نمایش انیمیشن «تونل» در هفتمین جلسه «سینما روایت»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، انیمیشنهای «تونل»، «مقاومت و زن بودن» و «من، همسرم و گاومون» که همگی با محوریت موضوع مقاومت تولید شدهاند در هفتمین جلسه سینما روایت اکران و بررسی میشوند.

«تونل» به کارگردانی مریم کشکولی نیا، محصول سال ۱۳۹۰ است. این انیمیشن کوتاه توانسته است جایزه بهترین کارگردانی جشنواره رویش و بهترین فیلمنامه لیسمبورگ فرانسه را به دست بیاورد. داستان این انیمیشن  درباره مردی است که با کندن تونل از مرزی که یک سرباز از آن محافظت میکند عبور کرده و برای خانوادهی گرسنهاش یک گوسفند به این سمت مرز میآورد. در طی این فیلم اتفاقاتی برای مرد، سرباز و گوسفند میافتد. در لحظات آخر سرباز باعث انفجار تونل میشود.

«من، همسرم و گاومون» کاری از آزاده معزی است. این انیمیشن که چند حضور بین المللی را نیز تجربه کرده است، درباره عشق و علاقهای محکم میان پیرزنی بیمار و پیرمردی سرسخت در میان طوفان سختیهای زندگی است.

«مقاومت و زن بودن» نیز به کارگردانی حمید بهرامی، یکی از پرکارترین انیماتورهای ایرانی تولید شده است. لازم به ذکر است پس از اکران فیلمها، جلسه نقد و بررسی با حضور کارگردانهای این انیمیشنها برگزار میشود.

هفتمین جلسه  سینما روایت روز یکشنبه ۱۵ تیرماه، راس ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب نبش بهار جنوبی برگزار میشود. در این جلسه محمد تقی فهیم به عنوان کارشناس به نقد و بررسی این آثار میپردازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار