نویسنده «سرسپرده»:

برای نوشتن «سرسپرده» کتاب «همپای صاعقه» را خواندم

«سمیرا خطیب‌زاده» نویسنده کتاب «سرسپرده» گفت: من به عنوان یک نسل سومی که روزهای جنگ را به یاد ندارم برای نزدیک شدن به آن روزها از کتاب «همپای صاعقه» استفاده کردم تا بتوانم سرسپرده را بنویسم.
کد خبر: ۲۳۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ - 07March 2017

«سمیرا خطیب‌زاده» نویسنده کتاب «سرسپرده» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس درباره این کتاب اظهار داشت: «سرسپرده» زندگی شهید «هاشم کلهر» از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) است. این شهید بزرگوار از ابتدای شروع جنگ تحمیلی حضوری فعال داشته است. من سعی کردم زندگی این شهید را همان گونه که هست در کتاب بیاورم. از ویژگی‌های شهید کلهر شجاعت و شکوه و هیبتی بود که در او دیده می شد و در بین همه همرزمان شهید این خصیصه معروف بوده است. من هم سعی کردم که این خصیصه را به مخاطب نشان بدهم.

وی درباره روند تحقیق عنوان کرد: من به عنوان یک نسل سومی که روزهای جنگ را به یاد ندارم اما دوست داشتم وارد فضای ادبیات داستانی دفاع مقدس شوم برای نزدیک شدن به آن روزها از کتاب «همپای صاعقه» استفاده کردم. تا در حال و هوای جنگ قرار بگیرم. اما تحقیق درباره زندگی شهید را همکاران دیگری انجام داده‌اند اما من به این تحقیقات بسنده نکردم چون احساس می‌کردم این تحقیقات نمی‌تواند به همه سوالات من پاسخ دهد. برای همین در طول نگارش کتاب مدام با برادر شهید کلهر که از همرزمان او بوده در ارتباط بودم. تا متن نهایی ظرافت‌های خاص خود را داشته باشد.

نویسنده «سرسپرده» درمورد روند نگارش کتاب گفت: نگارش نزدیک به یک سال طول کشید که دلیل آن وسواس فکری من بود تا کار به بهترین شکل ممکن بیرون بیاید و در ضمن دقت نظر برادر شهید بود که خط به خط کتاب را می‌خواند تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. سعی کردم تا کتاب با هم‌فکری برادر شهید نوشته شود چون او در بسیاری از عملیات‌ها در کنار برادرش حضور داشته و یکی از شاهدانی است که اکثر مواقع با برادر شهیدش همراه بوده است.

«سمیرا خطیب‌زاده» در سرویس فرهنگ مقاومت روزنامه کیهان فعالیت دارد. کتاب «قصه شهزاد» سرگذشت‌نامه دانشجوی شهید «حسن بختیاری‌زاده» از دیگر فعالیت‌های این نویسنده ادبیات دفاع مقدس است. کتاب «سرسپرده» شانزدهمین جلد از مجموعه «بیست و هفتی‌ها»است که حاوی زندگی‌نامه سردار شهید «هاشم کلهر» معاون گردان مقداد لشکر 27 محمدرسول‌الله است. «سرسپرده» آخرین فعالیت این نویسنده در حوزه دفاع مقدس است که به تازگی از سوی نشر 27 بعثت منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار