مدیرکل حفظ آثار استان کرمانشاه:

تعداد یادمان‌ شهدای استان کرمانشاه به 9 یادمان می‌رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از افزایش تعداد یادمان‌ شهدای استان کرمانشاه به 9 یادمان خبر داد و گفت: پس از سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه اقدامات خوبی در حوزه یادمان‌‌سازی در این استان انجام شده است.
کد خبر: ۲۳۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ - 07March 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان کرمانشاه تا سال 91 تنها دو یادمان مرصاد و پاوه را داشت، اظهار  داشت: در حال حاضر کار ساخت شش یادمان دفاع مقدس استان به اتمام رسیده و یک یادمان نیز در دست ساخت داریم که با اتمام کار آن تعداد یادمانهای استان کرمانشاه به 9 یادمان خواهد رسید.

محمدی با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص فعال کردن بخش خصوصی برای خدمات رسانی مطلوب به بازدیدکنندگان در یادمان ها در آینده اظهار کرد: یادمانهای ساخته شده در استان با کیفیت خوبی احداث شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه از ارتقای یادمان مرصاد استان کرمانشاه به یادمان درجه یک خبر داد و افزود: این اتفاق خواهد توانست در جذب اعتبارات بیشتر و انجام کارهای بهتر در این یادمان موثر باشد.

وی در ادامه اشاره ای هم به یادمانهای شهدای گمنام استان داشت و با بیان اینکه تعداد این یادمان ها تا سال 91 تنها شش مورد بود، از احداث 10 یادمان جدید و در دست احداث بودن چهار یادمان دیگر در استان خبر داد.

محمدی در ادامه اشاره ای هم به زیرساخت‌های دفاع مقدس در استان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: استان کرمانشاه دو مرکز فرهنگی مصوب دارد که یکی از آنها در شهرستان کرمانشاه و دیگری در شهرستان گیلانغرب ساخته خواهد شد که زمین مربوط به مرکز فرهنگی شهر کرمانشاه تهیه و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن انجام گرفته است.

محمدی اشاره‌ای هم به المانی که قرار است در میدان ورودی شهر کرمانشاه ایجاد شود داشت و افزود: این المان در ورودی شهر کرمانشاه و درب پادگان توحید ساخته خواهد شد و کارهای لازم برای انجام آن انجام و در صورت تخصیص اعتبار در تلاشیم تا کارهای فیزیکی آن در سال آینده آغاز شود.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی شهرستان گیلانغرب نیز در زمینی به مساحت 4900 متر مربع و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال ساخت است که پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبار تا نیمه اول سال آینده به اتمام برسد.

وی افزود: این مرکز فرهنگی دارای بخش‌های مختلفی مثل موزه، کتابخانه، سالن همایش و... می‌باشد و ساخت مصلا، تاسیسات و فضاسازی آن باق یمانده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به آمار چاپ کتاب در استان داشت و افزود: در شرایطی که تعداد کل کتب چاپ شده در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار از سال 80 تا 93 تنها 23 عنوان کتاب بود، در سال 94 چاپ 32 عنوان کتاب را در استان داشتیم و از ابتدای امسال تاکنون نیز 35 کتاب به چاپ رسیده و تا پایان سال این تعداد به 40 عنوان کتاب خواهد رسید.

به گفته محمدی برای چاپ 35 عنوان کتاب در سال آینده در استان کرمانشاه برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه از توجه بنیاد حفظ آثار استان به مناطق بمباران شیمیایی شده استان خبر داد و افزود: در تلاشیم تا در آینده مناطق بمباران شیمیایی شده استان را برجسته کنیم.

این مسئول سپس دفاع مقدس را به دو عرصه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم کرد و اظهار کرد: عرصه سخت‌افزاری به سالهای جنگ تحمیلی برمی‌گردد که هم اکنون نیز تداوم آن را در سوریه و عراق و تحت عنوان دفاع از حرمین شریفین شاهد هستیم.

محمدی عرصه نرم‌افزاری دفاع مقدس را عرصه فرهنگی و جنگ نرم عنوان و تصریح کرد: اگر این عرصه جانفشانی‌های عرصه سخت افزاری را ثبت نکند تمام اقدامات انجام شده در طول دوران دفاع مقدس در گذر زمان به فراموشی سپرده خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که آموزه‌ها و درس عبرت‌های دوران دفاع مقدس با گذشته زمان به فراموشی سپرده شوند، یادآور شد: رزمندگان عرصه فرهنگی و جنگ نرم می‌توانند دشمنان این مرز و بوم را از رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته و با نمایش قدرت این عرصه ایجاد بازدارندگی داشته باشند.

وی ایجاد روحیه استکبارستیزی، انتقال صحیح مفاهیم و ارزشهای دفاع مقدس را بازدارنده عنوان کرد و افزود: توجه به ابعاد معرفتی دفاع مقدس باید در اولویت کاری رسانه‌ها قرار داشته باشد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال در عرصه راهیان نور و دفاع مقدس با اهدا لوح و هدیه تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها