امام جمعه زنجان:

ادبیات جنگ را در لابه‌لای کتاب‌ها نمی‌توان یافت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ادبیات جنگ را در لابه‌لای کتاب‌ها نمی‌توان یافت، گفت: هر سنگر باید کتابی داشته باشد و هر رزمندی مثنوی می‌خواهد.
کد خبر: ۲۳۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ - 08March 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان امروز چهارشنبه (18 اسفند) در دیدار با خادمان شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: رزمندگان صحنه‌های فراموش نشدنی را در جنگ شاهد بودند با این حال جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و برای دفاع از میهن جانانه جنگیدند.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه ادبیات جنگ را در لابه‌لای کتاب‌ها نمی‌توان یافت، افزود: جبهه و همچنین عملکرد رزمندگان به اندازه‌ای مهم و ارزشمند بود که مقام معظم رهبری بعد از حضور ارزشمند خود در عملیات‌های مختلف بر این عقیده هستند، هنوز با خواندن برخی از خاطرات رزمندگان موارد جدید و گوهر باری دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر جبهه باید دفتری داشته باشد، افزود: هر سنگر باید کتابی داشته باشد و هر رزمنده ای مثنوی می‌خواهد. با این حال کلمات از بیان احساسات و عواطف فقیر هستند. در واقع زبده‌ترین نویسندگان و بهترین گویندگان قادر به بیان جانفشانی و ایثار رزمندگان و خانواده‌های آنان نیستند.

امام جمعه زنجان اضافه کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری واقعه عاشورا 1400 سال اسلام را در میان مردم زنده نگه داشته است، هشت سال دفاع مقدس نیز به عنوان گنجینه‌ای فناناپذیر و سرمایه‌ای تمام نشدنی صدها سال‌ می‌تواند کشورمان را در مقابل تهاجمات دشمن حفظ کند.

وی در ادامه گفت: نباید جانفشانی و ایثار شهدا و ایثارگران را فراموش کنیم چرا که آنان بهترین داشته خود را در راه حفظ میهن و ناموس خود فدا کردند.

در ادامه این مراسم، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا دوران دفاع مقدس و همچنین شهدا مدافع حرم، اظهار داشت: بنیاد استان زنجان به مناسبت فرارسیدن 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهید برنامه‌های مختلفی را با هدف معرفی و شناساندن انسان‌های بزرگواری چون شهدا در نظر گرفته است که همه روزه توسط کارکنان بنیاد، خانواده‌های شاهد و ایثارگر و همچنین مسئولان ادارات برگزار می‌شود.

علی کاظمی با اشاره به اینکه ایثارگران استان زنجان در همه سنگرها فعال هستند، عنوان کرد: درخشش این افراد در همایش جبهه مجازی، ارسال نامه‌های ارزشمندی به جشنواره «نامه‌ای به یک شهید» و فعالیت برخی در کانال‌های تلگرامی و همچنین وبلاگ‌ها با موضوع ایثار و شهادت نشان از جایگاه ارزشمند این فرهنگ غنی است.

وی با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم که به رسالت فرهنگی خود عمل کنیم، اضافه کرد: زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در تمام جامعه طنین انداز شود بسیاری از مشکلاتمان ریشه کن می‌شود.

در این مراسم جمعی از کارکنان بنیاد شهید، جانبازان، خانواده‌های شاهد و ایثارگر، نماینده حفظ اثار، مسئول امور ایثارگران در ادارات و جمعی از بازنشستگان بنیاد که سال‌ها به جامعه هدف خدمت کرده‌اند حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم از همسران و فرزندان شاهد شاغل در بنیاد و همچنین کارکنان بازنشسته بنیاد با اهداء لوح سپاس و هدایا تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار