سردار سلامی در مراسم بزرگداشت شهدای «بدر» و «خیبر»:

شهید مهدی باکری افتخار ایران و اسلام است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عملیات های «بدر» و «خیبر» در تبریز گفت: شهیدان باکری الگوی شهادت را انتخاب و به پیروزی دست یافتند و امروز بعد از گذشت سال‌ها افتخار ایران و اسلام قلمداد می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ - 09March 2017

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات های «بدر» و «خیبر» در تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام (ره) به مانند خورشید پر فروغی بود که اسلام را به حاکمیت و به قطب جدیدی از قدرت رساند.

وی ادامه داد: این امکان برای ما حاصل شد تا در کنار اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به حاکمیت‌طلبی‌ها پایان داد.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهضت امام خمینی(ره) را یک استثنا در عالم هستی توصیف کرد و بیان داشت: باید خدا را شاکر باشیم که این عَلم به دست یکی از سلاله‌های پیامبر (ص) ادامه داشته و با شجاعت، بصیرت و نفوذ بر قلب‌ها، سناریوهای خطرناک دشمن را باطل می‌نماید.

وی اضافه کرد: کارهای مقام معظم رهبری، باعث شد تا سدی محکم از بازگشت استعمار به کشور احداث شود، تنها شخصیتی که در عصر امروز از امنیت و منزلت مسلمانان به معنای واقعی دفاع می‌کند، امام خامنه‌ای است.

سردار سلامی با بیان اینکه حضور در آذربایجان موجب خوشحالی ما است، توضیح داد: مردم این خطه نقشی اساسی در عرصه انقلاب اسلامی اعم از مقابله با لشکرکشی دشمنان و پیشتازی در دفاع از آرمان‌های امام و حریم ولایت ایفا کرده‌اند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: پیشگامی آذربایجان در نقش شیعه، این گونه ختم نمی‌شود، آذربایجان شهر عالمان و ادیبان بزرگ است، سرزمین شهیدان بزرگی می‌باشد که سمبل آن‌ها مهدی باکری است.

این مقام نظامی حرکت مردم آذربایجان برای خنثی‌سازی فتنه 88 را دل‌انگیز و وصف‌نشدنی خواند و تاکید کرد: حضرت عباس (ع) به نشان سمبل ماندگاری، مهر و محبت خاصی در میان مردم آذربایجان داشته و این نشان از عالی بودن مردم آذربایجان است.

وی شهیدان را علامت‌هایی دانست که راه را به آدمی می‌‌آموزند و همچون ستاره‌های پرفروغی برای مسیریابی ما می‌درخشند.

سردار سلامی با اشاره به مجاهدت‌های لشکر عاشورا، یادآور شد: عاشورایی ها همواره ثابت قدم و شکیبا بودند و در هر خطی که می‌جنگیدند، به پیروزی می‌رسیدند.

وی افزود: روح یاران عاشورا در جسم این کشور جاری بود و همین عاملی برای شکست دادن یک دنیا دشمن می‌شد؛ «مهدی باکری»، سلطان قلب‌ها بود و شکوه و عظمت او زبانزد همگان شده بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب با بیان اینکه مدل برخورد شهید مهدی باکری با نیروهای تحت امر خود برای رزمندگان لحظات شیرینی را رقم می‌زد، تصریح کرد: شهیدان باکری افتخار ایران و اسلام‌اند؛ آن‌ها نمونه‌ی مجسم و تندیس‌های عالم‌اند.

وی اذعان داشت: گذشتن از آرزوهای خویش و سپر کردن دل خود برای مردم برای احیاء سعادت یک کشور خیلی سخت است، اما باکری‌ها این کار را انجام دادند؛ اگر این روحیه نبود، سرزمین ما به حال کشورهای اسلامی منطقه دچار می‌شد.

این مقام نظامی تشریح کرد: دشمنان سرزمین‌های اسلامی را هدف بمب و موشک قرار داده‌اند ولی ایران ایمن و سلامت است چراکه ضمن حفظ اقتدار خود، از عزت مسلمین جهان هم حراست می‌کند.

وی ادامه داد: شهادت قدرت ساز است، کشوری که با الگوی جهاد و شهادت مسیر خود را با اتکا آرمان‌هایش انتخاب می‌کند، هرگز در مقابل هیچ امپراطوری شکست را نمی‌پذیرد.

سردار سلامی با اعلام اینکه سنت الهی بر این است که هرکسی شهادت را انتخاب کند، راه مقابله را می‌آموزد، افزود: شهدایی که رفتند و پیکر آن‌ها هم برنگشت، باعث استحکام بخشی مسلمانان و ملت ایران شدند؛ در زمانی که به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند و هیچ تانک و توپ و سلاحی نداشتیم در برابر قدرت‌های یک جهان ایستادیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کشورها ما را تحریم کرده بودند و اعرابی که دلارهای نفتی را در اختیار صدام قرار می‌دادند، نقشه‌های سیاسی و نظامی می‌کشیدند؛ ما سلاح دفاعی برای جنگ نداشتیم، اینکه چگونه و تحت چه ضابطه‌ای پیروزی ایران حاصل شد، هنوز نامعلوم است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نشان از هدایت رهبری و ایمان است که فتح قله‌ها را آسان می‌کند و دشمنان را سردرگم می‌سازد و مسلمانان را بر دشمن غلبه می‌کند؛ مهدی باکری غرق در ایمان بود و با ایمان بر دشمنان پیروز می‌شد.

وی افزود: چند سال است که دشمنان از هر سمت و سوی به ما حمله می‌کنند، ولی توان مقابله با ما را ندارند، در شدیدترین جنگ اقتصادی علیه ایران پیشرفت کردیم و فضایی شدیم؛ هرگز کشور تحریم شده نمی‌تواند پیشرفت کند اما ایران اصول را درهم شکست و  این نشان از ایمان قوی ملت است.

سردار سلامی گفت: ارتقاء خطوط ریلی، درمان و فناوری، ماهواره‌ها، نفوذ به هسته اتم از جمله دستاوردهای ما بود و این همان نسخه الهی است که در قلب ملت جاری می‌باشد؛ این آغاز یک حرکت جدید است که نزدیک به 40 سال، نمی‌توانیم صفحه‌ای از تاریخ را ببینیم که به پیروزی دشمن ختم شود.

وی عنوان کرد: این‌ها واقعیت‌هایی هستند که آنها را دیده‌ایم، ما که قرار بود در میدان آرزوی دشمن از صفحه جغرافیایی جهان حذف شویم و قدرت هیچ کاری را نداشته باشیم، اینگونه نشد، امروز ایران در جایی از جهان ایستاده است که در ساختارهای قدرتی در جهان اسلامی در پرتوی اسلامی و هدایت اسلامی، حضور دارد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ناتوانی آمریکا و صهیونیست مشهود است، متذکر شد: آن‌ها از ترس به پناهگاه رفتند، زمانی بود که دشمن از دجله تا فرات را در ذهن داشت ولی امروز نمی‌تواند به هیچ کشوری نفوذ کند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که زمانی خود را در امان می‌دید، امروز از آتش حزب الله در امان نیست و نیروهای انقلابی در آنی از واحد می‌توانند جهنمی برای صهیونیست‌ها بسازند.

این مقام نظامی در تحلیل آخرین وضعیت سوریه، بیان داشت: آمریکایی‌ها در سوریه ناتوان شدند و در ساختارهای قدرتی عجز و ناتوان‌اند، ارتش آمریکا سرگردان مانده است و تقابل ایران، موجب خستگی و ناتوانی آن‌ها گشته است.

وی افزود: سنت‌های الهی در حال ظهور و تجلی است و ما باید در صحنه بمانیم چراکه دشمن نفس های آخر را می‌کشد، به مقامات آمریکایی نگاه کنید تا ببینید تمامی سخنان‌شان سرشار از یاس و ناامیدی است.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها آمده بودند ما را فلج کنند ولی نتوانستند، تصریح کرد: با همه این‌ها کشور ایران در حال پیشرفت است و این نشان‌گر حقانیت ماست؛ ژرف‌نگری و بصیرت عمیق، سرمایه بزرگی است برای ملتی که می‌خواهد تمدن بزرگی را پی ریزی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جهان در حال پیشرفت است و ایران نیز در حال پیشرفت است، رهبری به جوانان افق را نشان داد و امروز همه با این مشخصات به ایران نگاه می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار