لاریجانی در کنگره بین‌المللی «شکوه ایثار»:

مادران و همسران شهدا در میراث فردی و اجتماعی شهدا سهیم‌ هستند/ جوانان ایران صحنه جهانی را تغییر دادند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مادران شهید در میراث فردی و اجتماعی شهدا سهیم هستند؛ این مادران شهدا هستند که چنین فرزندانی را تربیت کرده‌اند و همسران شهدا نیز کانون خانواده را به گونه‌ای فراهم کردند که مردان به میدان نبرد بروند.
کد خبر: ۲۳۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ - 11March 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و تجلیل از همسران و مادران شهدا کنگره بین‌المللی «شکوه ایثار» با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و میهمانانی از کشورهای بوسنی، لبنان، تونس، پاکستان، بوسنی، لبنان و سوریه عصر امروز شنبه 22 اسفند‌ماه در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم علی لاریجانی با تاکید بر اینکه چیزی بالاتر از مفهوم شهادت در زندگی وجود ندارد، اظهار داشت: زمانی انسان به شهادت می‌رسد که از بر و نیکی سرشار شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آنچه در ادبیات دینی ما به عنوان شهادت نقش بسته‌ است را باید با زندگی امروز تعبیه کنیم. ما مسلمانان مفتخریم که اولیای دین در زندگی امروز ما این مفهوم را تعبیه و حضرت امام(ره) آن را اجرایی کرد و جوانان به فرمان ایشان صحنه جهانی را تغییر دادند.

لاریجانی بیان داشت: امروز صفی از مقاومت و صفی از استکبار در منطقه شکل گرفته و صهیونیست‌ها در صف دوم لانه کرده‌اند. اگر بحران در عراق و سوریه و کشورهای دیگر است نشان از آن دارد که نظام حق در مقابل نظام باطل قرار گرفته است.

وی خطاب با مادران و همسران شهدای حاضر در جمع گفت: شما مادران شهید در میراث فردی و اجتماعی شهدا سهیم هستید.  این مادران شهدا هستند که چنین فرزندانی را تربیت کردند و همسران شهدا کانون خانواده را به گونه‌ای فراهم کردند که مردان به میدان نبرد بروند.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار