شهید «حمید کیوانی»؛

بايد خود را از هياهوی نفسانی نجات و در صراط رحمانی قرار دهيم

در دوران راهنمايي به شاگردي مکتب انقلاب در آمد و با کمک ديگر دوستانش دست به فعاليتهاي انقلابي زدند، در وصیت نامه شهید آمده است بايد خود را از هياهوي نفساني نجات دهيم و در صراط رحماني قرار دهيم تا پيروز شويم و موفقيت اين جامعه در گرو الهي شدن و اتصال به جنگ الهی است.
کد خبر: ۲۳۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 28March 2017
بايد خود را از هياهوی نفسانی نجات و در صراط رحمانی قرار دهيمبه گزارش دفاع پرس از شیراز، شهید حمید کیوانی در يکم فروردين ماه سال 1339 در شهرستان نی‌ريز در خانواده‌ای اصيل و مذهبی و متدين ديده به جهان گشود.

وی فرزند سوم خانواده بود. حميد از همان ابتدای کودکی با اسلام و قرآن و محبت به اهل بيت پيامبر و ائمه اطهار آشنا شد.

تحصيلات ابتدايی خود را در شهرستان ني ريز آغاز نمود و از همان ابتدايي تحصيلات به عنوان دانش آموزي کوشا و درس خوان شناخته شد که مورد عنايت و لطف معلمش قرار می گرفت.

 از همين تحصيلات ابتدايي بود که در سن 6 سالگي شروع به خواندن نماز نمود و به خاطر عشق و علاقه اي که به نماز داشت سعي مي کرد که به همراه پدر خود به مسجد برود و در نماز جماعت شرکت کند. پس از پشت سر گذاشتن دوران ابتدايي دوران راهنمايي خود را در مدرسه راهنمايي آپادانا آغاز کرد.

در دوران راهنمايي علاوه بر فراگيري درس و مدرسه به شاگردي مکتب انقلاب در آمد و کم کم با انقلاب آشنا شد و زمزمه هاي انقلاب را شنيد و با کمک ديگر دوستانش که آنها نيز همسن او بودند از جمله مجيد محمد زاده دست به فعاليتهاي انقلابي زدند و با حضور در تشکلهاي مردمي و مذهبي توانستند به سهم خود در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي نقش ايفا کنند.

حميد به همراه دوستانش علاوه بر شرکت در فعاليت‌هاي انقلابي از جمله رساندن اعلاميه هاي امام به روستاها و تکثير نوارهاي سخنراني هاي امام و پخش کردن آن بين مردم به روشنگري و آگاهي دادن به نسل جوان نيز پرداختند و سعي مي کردند که ديگر همسن و سالانشان را با خودشان هم آهنگ و همفکر سازند.

پس از اتمام دوره راهنمايي، وارد دبيرستان شعله شد و به فراگيري علم و دانش همت گماشت و حميد در رشته رياضي ادامه تحصيل داد و در دوران دبيرستان هم، شاگردي ممتاز بود. که معدل هر سال او بالاتر از 18 بود. در سال 1357 سال آخر دبيرستان را پشت سر مي گذاشت و حمید در این سال بايد بخدمت سربازي مي رفت و چون از خدمت در رژيم ستم شاهي متنفر بود در امتحانات پايان سال آخر شرکت نکرد و همسو با جريانات انقلاب گام برداشت و پس از پيروزي انقلاب در سال 58 در امتحانات پايان سال شرکت کرد و موفق شد با معدل 19 ديپلم بگيرد و از دبيرستان فارغ التحصيل شود.

در سال 57 پس از اخذ ديپلم به خدمت مقدس سربازي در آمد و براي خدمت راهي منطقه بندر عباس شد و در آنجا جز سربازي بود  که در گرماي طاقت فرساي بندر عباس روزه مي گرفت و ساعتها به نماز مي ايستاد . در زمان خدمت سربازي به صورت داوطلبانه عازم جبهه هاي نبرد شد و به مدت سه ماه در جاده ماهشهر آبادان به دفاع از اسلام و ميهن پرداخت . پس از پايان خدمت سربازي از ابتداي سال 1360 به عضويت رسمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان ني ريز در آمد و از آنجا که سوابق مبارزاتي بسيار وسيعي داشت و به دليل اعتماد و اطميناني که مسئولين به وي داشتند دو سال به عنوان مسئول واحد اطلاعات سپاه ني ريز مشغول انجام وظيفه شد و در همين مدت بود که سه ماه به عنوان محافظ پست رهبري خدمت کرد و مدتي را هم به عنوان قائم مقام فرماندهي سپاه ني ريز منشا خدمات فراواني شد.

 در زمان خدمت در سپاه شجاعانه با عناصر جنبشي در ضد انقلاب و خوانين و بازماندگان رژيم ستم شاهي و اشاعه دهندگان فساد و فحشا و مواد مخدر مبارزه کرد . او که خون اسلام در رگهايش مي جوشيد و روحي بزرگ داشت و بار ديگر نتوانست فضاي کوچک شهر را تحمل کند و در بیست و دوم بهمن سال 62  از طريق سپاه پاسداران عازم جبهه شد و در عمليات فتح المبين فتح خرمشهر حضور يافت و پس از آنکه به شهر بازگشت تصميم گرفته در سنگر علم و دانش هم مبارزه کند و به همين خاطر در کنکور دانشگاه ثبت نام کرد و در سال 1363 در رشته رياضي کاربردي دانشگاه اصفهان پذيرفته شد و آنان را بخاطر جبهه مرخصي تحصيلي گرفت و در سال 1364 راهي دانشگاه اصفهان شد . سپس در دهم دی ماه سال 64  اين بار از طريق دانشگاه به جبهه اعزام شد و در بیست و هفتم بهمن ماه سال 64 در عمليات بزرگ والفجر 8 در محور جاده فاو _ ام القصر به شهادت رسيد و مفقود شد.

پيکر پاک و مطهرش پس از 11 سال مفقوديت در تاريخ 6/8/75 به وطن بازگشت و در جوار ديگر يارانش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها