مدیرکل امور بانوان خوزستان:

جامعه‌ای که فاطمه (س) را دارد نباید دختران آن خلأ هویتی داشته باشند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: اگر مبارزات سیاسی حضرت فاطمه (س) نبود، جریان امامت در سقیفه باقی می‌ماند و امامت تداوم نمی‌یافت.
کد خبر: ۲۳۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ - 14March 2017

به گزارش دفاع پرس از خوزستان، سیده فرانک موسوی در چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مادران و همسران شهدا در اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: زبان در بیان مقام بانوی بزرگ اسلام الکن است؛ در قرآن کریم و روایات شأن و عظمت وجودی حضرت فاطمه(س) بیان شده است.

وی با بیان اینکه ما فراوان درباره حضرت فاطمه (س) گفته و شنیده‌ایم،‌ تصریح کرد: با این وجود ما رفتارهای دوگانه‌ای داریم و این نشان می‌دهد عشقمان به اهل‌ بیت (ع) همراه با شناخت و معرفت نبوده است. ما نمی‌توانیم بدون شناخت ادعا کنیم از ایشان الگو گرفته‌ایم.

موسوی با بیان اینکه شناخت حضرت فاطمه(س) یک نقطه عطف در نوع نگاه به زن و منزلت اجتماعی او و رسالتش در جامعه اسلامی است، افزود: شناخت فاطمه(س) یعنی زن امروز برای ساخت جامعه و حرکت به سوی ارزش‌های انسانی و الهی چه وظایفی دارد.

وی با اشاره به فداکاریهای حضرت فاطمه در دوران مختلف زندگی خود، اظهار کرد: اگر مبارزات سیاسی حضرت فاطمه(س)نبود، جریان امامت در سقیفه باقی می‌ماند و امامت تداوم نمی‌یافت. این یعنی زن مسلمان ما با شجاعت و شهامت می‌تواند در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حضور پیدا کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه سراسر زندگی حضرت فاطمه(س) تحول و تغییر و شکستن سنتهای جاهلی است، گفت: جامعه‌ای که فاطمه(س) را دارد نباید دختران آن خلأ هویتی داشته باشند. این نشان می‌دهد حضرت فاطمه(س) را نشناخته و عظمت وجودی او را معرفی نکرده‌ایم.

موسوی با اشاره به ایثار و گذشت مادران و همسران شهدا،‌ گفت: این‌ها قدر و قیمت بالایی دارند و باید الگوی دختران ما قرار گیرند. علت حضور بانوان ما در دفاع مقدس تداوم کارکرد آن‌ها در انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت گفت: ما این صبوری و مقاومت را از فاطمه به ارث برده‌ایم و این راه هنوز ادامه دارد. بانوان ما هنوز برای دفاع از مظلومیت شیعه، فرزندان و همسران خود را به جبهه می‌فرستند. وظیفه ما در این گونه برنامه‌ها انتقال این فرهنگ و تثبیت مؤلفه‌های آن و جریان‌‌سازی فرهنگی برای نسل‌های آینده است.

این جشنواره به همت اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در سالن تبلیغات اسلامی اهواز برگزار شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها