رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد

افزایش هزینه قاچاق در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر/ تکذیب ورود مواد مخدر جدید به کشور

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر، افزایش هزینه قاچاق مواد مخدر در کشور را از جمله سیاست‌های این پلیس عنوان کرد و گفت: گسترش ارتباطات با پلیس‌های کشورهای دیگر از اولویت‌های ما است.
کد خبر: ۲۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ - 08July 2014

افزایش هزینه قاچاق در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر/ تکذیب ورود مواد مخدر جدید به کشور

سردار "علی مویدی" رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در گفتوگوی مشروح با خبرنگار قضائی و انتظامی خبرگزاری دفاع مقدس، به تشریح اولویتها، عملکرد و سیاستگذاریهای این یگان پرداخت.

سردار مؤیدی با بیان اینکه اولویت پلیس مبارزه با مواد مخدر، در سال جاری، برخورد با خردهفروشان است، اظهار کرد: تیمهای پلیس مواد مخدر، شناسایی خردهفروشان را آغاز کرده و بهزودی شاهد اجرای برنامههای جدید در برخورد با این افراد هستیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ما شناسایی باندهای بزرگ مواد مخدر را در اولویت بعدی  این یگان قرار دادهایم و تمام تلاش خود را میکنیم تا با باندهای ترانزیت مواد مخدر برخوردی قاطع داشته باشیم.

ورود هرگونه مواد مخدر جدید به کشور کذب است

وی اذعان کرد: ورود هرگونه مواد مخدر جدید به کشور کذب است و از کارشناسان مربوطه درخواست میکنم از اعلام نظر شتابزده که از روی ناآگاهی است خودداری کنند.

سردار مویدی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با ورود مواد مخدر به کشور عزم خود را جزم کرده که آمار تلاشهای این نیرو در کشف مواد مخدر در مرزها، پاسخ این ادعاست.
 
وی تصریح کرد: ماموریت پلیس مبارزه با مواد مخدر، مقابله قاطع و بدون هیچگونه گذشت با قاچاقچیان است؛ اما جمعآوری معتادانی که در کف خیابانها زندگی میکنند وظیفه این نیرو نیست.
 
سردار مویدی اظهار کرد: در صورتی که متولیان جمعآوری معتادان، از پلیس مبارزه با مواد مخدر  درخواست کمک کنند ما جهت جلوگیری از آلوده شدن فضای کشور، همکاریهای لازم را به عمل میآوریم.
 
انتقاد از عملکرد دستگاههای متولی جمعآوری معتادان
 
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: از عملکرد دستگاههای متولی در جهت ساماندهی معتادان گلهمندم و اعتقاد دارم که کارهای موثرتری را میتوان در این راستا انجام داد.
 
سردار مویدی در خصوص آشپزخانههای تولید ماده مخدر شیشه گفت: دیگر شاهد فعالیت قاچاقچیان در لابراتورهای تولید شیشه نیستیم و افرادی سودجو بهصورت محدود در آشپزخانههای خانگی اقدام به تولید ماده مخدر شیشه میکنند که پلیس تاکنون با آنها مقابله کرده و میزان انهدام آشپزخانههای تولید شیشه بهشدت افزایش یافته است.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره فرماندهی مرزبانی در مناطق مختلف کشور گفت: با فراهم کردن تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، ایجاد دیوارهای مرزی در شرق کشور، انسداد نوار مرزی و برخی اقدامات دیگر در جهت ریشهکن کردن بلای خانمانسوز اعتیاد، فعالیت چشمگیری را آغاز کردهایم تا هرچه زودتر مشکل اعتیاد را در کشور حل کنیم.
 
وی با اشاره به سیاستگذاریهای پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: هزینه قاچاق مواد مخدر در کشور بالا رفته است که این موضوع  از جمله سیاستهای پلیس مبارزه با مواد مخدر بود که با همکاری نهادها و دستگاهها نتیجهبخش بوده است.
 
سردار مویدی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون میلیاردها دلار برای مقابله با مواد مخدر بهخصوص در شرق کشور هزینه شده است، گفت: کشور ما در اصل تاوان سهلانگاریهای سایر ملل در زمینه مواد مخدر را پرداخت میکند و ما نهتنها در کشور خود در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت میکنیم، بلکه در حال حمایت از کشورهای دیگر نیز هستیم. 
 
ایران خطشکن اول در امر مبارزه با مواد مخدر است
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اذعان کرد:  امروز ما خطشکن اول مبارزه با مواد مخدر در دنیا هستیم که این کار را جهاد فیسبیلالله میدانیم.
 
وی با اظهار تاسف از عملکرد کشورهای غربی که مدعی دموکراسی هستند، اظهار کرد: این کشورها با شعارهای مختلفی خود را مدافع حقوق بشر میدانند، اما تااکنون هیچ اقدامی برای حفظ حقوق ملت خود نیز انجام ندادهاند.
  
سردار مویدی کشور ایران را تنها  مدعی واقعی مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: تمام دنیا این را میدانند که ایران سکاندار مبارزه با مواد مخدر است.
 
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان، گسترش ارتباطات با پلیسهای کشورهای دیگر را از اولویتهای این پلیس برشمرد و گفت:  بهمنظور افزایش هماهنگیها در برخورد با موضوع مواد مخدر سعی داریم تا با ارتباطهای مستمر با دیگر کشورها، از شر قاچاقچیان و باندهای بزرگ وارد کننده مواد مخدر خلاص شویم.
 
 
گفتوگو از طیبه کرانی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار