سردار نقدی در نشست با مسئولان سازمان بهزیستی کشور:

دولت‌ها از ظرفیت عظیم بسیج استفاده کنند

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز ظرفیت بسیج قوی‌تر از گذشته برای اهداف کشور عرضه شده است و هنر دولت‌ها استفاده از ظرفیت عظیم بسیج است.
کد خبر: ۲۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ - 08July 2014

دولت‌ها از ظرفیت عظیم بسیج استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشستی با رییس ومعاونان سازمان بهزیستی کل کشور که در سالن جلسات ساختمان مرکزی بهزیستی برگزار شد، گفت: در ارائه و معرفی الگوی موفق جامعه اسلامی به همه مردم جهان، بهزیستی کار بسیار ارزشمندی است. برای ایجاد چنین جامعهای همه ظرفیتها و راهکارها در اسلام وجود دارد و نارساییها از انسانهاست.

سردار نقدی بررسی علمی و دقیق از فعالیتهای بهزیستی در جامعه را مهم برشمرد و تاکید کرد: اگر خروجیهای بهزیستی بصورت دقیق وعلمی احصا و در اختیار سایر بخشهای نظام قرار بگیرد، بیشک تاثیرات زیادی بر بهبود مدیریت در همه جنبههای کشور خواهد داشت.

وی سازمان بهزیستی را محیطی مناسب برای همکاری با بسیج عنوان و تصریح کرد: بسیج نیروی علاقمند و داوطلب برای پیشرفت کشور است. امروز چهل هزار پایگاه بسیج در محلات و بیست هزار پایگاه اقشار تخصصی در سراسر کشور برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی فعالیت میکند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تغییر رویکرد و افزایش فعالیتهای بسیج طبق نظر مقام معظم ولایت با تشکیل سازمان بسیج ادامه داد: پس از اعلام الگوی اقتصاد مقاومتی از سوی امام خامنهای، بسیج فعالیت در عرصههای مولد در اقتصاد مقاومتی را برای اشتغال مولد پیگیری کرد و از سال 91 تا کنون بیش از 24 هزار کارگاه تولیدی راه اندازی شده است که حاصل آن اشتغال حدود 50 هزار نفر است و مهمتر اینکه بسیاری از افراد در جامعه نیز با الگو برداری از این روش، خودشان مشغول بکار شدهاند.

وی نمونههایی از استفاده مدبرانه دولتهای گذشته از ظرفیتهای بسیج برای اهداف کشور را برشمرد و افزود: حضور بسیج در دفاع مقدس، بسیج سازندگی، واکسیناسیون فلج اطفال و... باعث موفقیتهای چشمگیر شد و امروز ظرفیت بسیج قویتر از گذشته برای اهداف کشور عرضه شده است و هنر دولتها استفاده از ظرفیت عظیم بسیج است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز واحدهای بسیج در وزارتخانهها و سایر نهادها تخصصی شدهاند و با حضور اقشار تخصصی بسیج در عرصههایی همچون پزشکی، آموزش و پرورش و... همکاریهای بزرگی صورت گرفته است که این گونه فعالیتها و همکاریها در بهزیستی نیز میتواند به خوبی اجرا شود.

وی تاکید امام خامنهای را بر مشارکت مردم برای حل مشکلات کشور مانند دفاع مقدس یادآور شد و تصریح کرد: بسیج بهترین بستر مشارکت مردمی برای حل مشکلات کشور است چراکه بسیج در تمامی محلات و روستاهای کشور با استفاده از افراد بومی و با بهره گیری از دانش روز حضور دارد.

سردار نقدی هزاران حوزه و پایگاه بسیج خواهران در کشور را برای مشارکت در پیشگیری و آموزش و ارشاد خانواده و زنان بسیار مناسب دانسته و تاکید کرد: مهدکودکها تربیت نسل آینده را پیریزی میکنند که با همکاری بسیج و بهزیستی الگوی مناسب تربیتی و آموزشی ارائه شده و مهدهای قرآنی نیز میتواند در هفتاد هزار مسجد در سرار کشور گسترش یابد.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی میتوان کارهای مشترک بزرگی را بین دو سازمان تعریف کرد، تصریح کرد: میدانهای وسیع فعالیت بین دو سازمان با تشکیل کارگروه مشترک تعریف خواهد شد و بسیج سازمان بهزیستی نیز پلی برای این ارتباط و فعالیت است.

در ابتدای این نشست همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این سازمان گفت: بسیج در تمامی ارکان فعالیتهای بهزیستی میتواند حضور داشته باشد و با سیاستهای جدید نیز فصلهای مشترکی میتواند تعریف و با تشکیل کارگروه مشترک بررسی و عملیاتی شود.

وی حضور بسیج در مقابله با آسیبهای اجتماعی را مهم و موثر خواند و اظهار داشت: بسیج میتواند در مسائل اجتماعی کشور حضور جدیتری داشته و با سازمانهایی مانند بهزیستی برای منافع ملی همکاری کند.

همچنین سردار نقدی و هیئت همراه از برخی قسمتهای سازمان بهزیستی کشور بازدید و با فعالیتهای آنان در زمینه بازار محصولات تولیدی مددجویان، تهیه جهیزیه و مراجعات مردمی بهزیستی آشنا شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار