سی بی اس:

دولت ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران معرفی می‌کند

برخی منابع اعلام کردند که دولت کنونی آمریکا قصد دارد روز جمعه (امروز) تحریم‌هایی را علیه نهادهایی که به برنامه موشکی ایران کمک کرده‌اند، معرفی کند.
کد خبر: ۲۳۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ - 24March 2017

دولت ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران معرفی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، چندین منبع به شبکه «سی بی اس» اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد روز جمعه (امروز) تحریم‌های هدفمندی را علیه ایران معرفی کند.

طبق این گزارش، این تحریم‌ها‌ قرار است نهادهای خارجی را هدف قرار دهد که به برنامه موشک بالستیکی ایران کمک کرده‌اند اما این نهادها توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را نقض نکرده‌اند.

بنا به گزارش سی بی اس، گرچه ترامپ آشکارا از برجام انتقاد کرده است اما دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند که ترامپ موافقت کرده است تا به این توافق هسته‌ای احترام بگذارد.

با اینحال اوایل این هفته، ترامپ در مقابل دوربین در آغاز نشست با نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که «هیچ‌کس نمی‌داند که به چه دلیل» اوباما با برجم موافقت کرد.

ترامپ گفت: «یکی از چیزهایی که من می‌پرسم این است که به چه دلیل اوباما این توافق رابا ایران امضا کرد؟ زیرا هیچ‌کس نتوانسته از این مسئله سردربیاورد».

طبق این گزارش، این دومین مجموعه تحریم‌های آمریکا علیه ایران از زمانیکه ترامپ قدرت را بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا به دست گرفته، محسوب می‌شود.

در ماه فوریه، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که آمریکا ایران را در خصوص آزمایشات موشکی، «تحت نظر» قرار می‌دهد.

فلین همچنین از فعالیت‌های ایران در منطقه خاورمیانه به ویژه دریمن انتقاد کرد و دولت ترامپ خیلی فوری تحریم‌هایی را به بهانه آزمایشات موشکی ایران علیه تهران وضع کرد.

روز پنجشنبه (دیروز)، لایحه‌ای در سنا ارائه شد تا تحریم‌هایی را علیه برنامه موشک بالستیک ایران، آنچه که حمایت از تروریسم و انتقال تسلیحات و نقض حقوق بشر خواندند به تصویب درآورند.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها