اذعان ژنرال آمریکایی به بمباران غیرنظامیان در موصل توسط نیروهای ائتلاف

یک ژنرال ارتش آمریکا می‌گوید که نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش «احتمالا» در حمله هوایی روز ۱۷ مارس در غرب موصل که می‌تواند باعث مرگ بیش از یک‌صد نفر شده باشد، نقش داشته‌اند.
کد خبر: ۲۳۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ - 29March 2017
ژنرال آمریکایی: ائتلاف احتمالا مسئول بمباران غیرنظامیان موصل است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ژنرال «استفان تونسند» فرمانده عملیات مشترک علیه داعش، روز سه‌شنبه در جریان کنفرانس خبری‌ِ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است: «برآوردهای اولیه نشان می‌دهد ما احتمالا در این تلفات نقش داشته‌ایم.»

مقام‌های ائتلاف پیش از این تایید کرده بودند که نیروهای آن‌ها در محلی در غرب موصل در 17 مارس (27 اسفند) حمله هوایی انجام داده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، این محل همان مکانی بود که شاهدان عینی می‌گویند ده‌ها غیرنظامی در آن بر اثر حمله‌ای جان باخته‌اند.

مقام‌های آمریکایی گزارش‌ها مبنی بر این‌که در منطقه تلفات غیرنظامی رخ داده را تأیید نکرده‌، اما از آغاز تحقیقات در مورد آن خبر داده بودند.

بنا بر گزارشی دیگر از محل، در نزدیکی ساختمان‌هایی که غیرنظامیان در آن بودند، خودرویی مملو از مواد منفجره متعلق به گروه داعش قرار داشته که هدف قرار گرفته و ظاهرا انفجار آن به ویرانی سرپناه غیرنظامیان، انجامیده‌است.

ژنرال تونسند، روز سه‌شنبه در واکنش به بیانیه اخیر سازمان عفو بین‌الملل در مورد وقوع کوتاهی در حراست و حفاظت از جان غیرنظامیان، این اظهارات را رد کرده‌ است.

سازمان عفو بین‌الملل از ائتلاف به رهبری آمریکا خواسته است در جریان نبردها علیه گروه تروریستی داعش در موصل عراق، از جان غیرنظامیان حفاظت کند.

سازمان ملل متحد نیز روز گذشته اعلام کرد بیش از 300 غیرنظامی در شهر موصل، از زمان آغاز مرحله تازه نبردها که برمناطق پرازدحام غرب این شهر متمرکز است، جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار