تقویت حضور نظامی امریکا در دریای مدیترانه برای مداخله در سوریه نیست

دولت امریکا با تاکید بر این که برنامه ای برای دخالت در سوریه ندارد اعلام کرد حضور نظامی خود را در دریای مدیترانه تقویت می کند.
کد خبر: ۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶ - 24August 2013

تقویت حضور نظامی امریکا در دریای مدیترانه برای مداخله در سوریه نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که گمانه زنی های زیادی در مورد احتمال مداخله امریکا در بحران سوریه طی روزهای اخیر به گوش می رسد، دولت امریکا و مقامات نظامی این کشور با بیان اینکه اوباما تصمیمی برای مداخله در سوریه اتخاذ نکرده است اعلام کردند در پی تقویت حضور نیروی دریای خود در دریای مدیترانه می باشند.

به گزارش "رویترز"، مقامات وزارت دفاع امریکا با اعلام خبری در انتشار استراتژی جدید نظامی این کشور در منطقه بیان کردند حضور نظامی خود را در دریای مدیترانه با استفاده از چهار کشتی مجهز به موشک های "کروز" تقویت می کنند.

در این رابطه، در شرایطی که با افزایش خشونت ها در سوریه این احتمال که امریکا با افزایش حضور نظامی خود در منطقه در پی مداخله در سوریه در آینده نزدیک می باشد افزایش یافته است، دولت امریکا اعلام کرد باراک اوباما هنوز هیچ تصمیمی برای مداخله در بحران سوریه اتخاذ نکرده است؛ هر چند استقرار این جنگنده های نظامی گزینه های دولت اوباما برای واکنش به بحران سوریه را افزایش خواهد داد.

همچنین فرماندهی ناوگان ششم امریکا با اعلام خبر استقرار کشتی های حامل موشک کروز در دریای مدیترانه تاکید کرده است که این تجهیزات جایگزین کشتی نظامی "ماهان" خواهد شد که ماموریتش در منطقه پایان یافته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار