بررسی اصلاح اساسنامه بنیاد شهید در دستور کار مجلس

کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در هفته آینده طرح تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی و اصلاح اساسنامه بنیاد شهید را در دستور کار دارند.
کد خبر: ۲۳۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ - 07April 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای (یکشنبه و دوشنبه) جلسه علنی خواهد داشت و برهمین اساس:

**کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه در نشست هیأت‌ رئیسه کمیسیون برای استماع گزارش‌کار کمیته‌ها در سال 1395 و اولویت‌های کاری آنها در سال 1396 را بررسی و سپس در نشست عمومی کمیسیون گزارش تهیه شده درباره نابسامانی در فرایند و نحوه پیگیری پرونده‌های تحقیق و تفحص موضوع مواد (214) تا (217) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

**کمیسیون ویژه حمایت از تولیدملی و نظارت براجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی
اعضای این روز یکشنبه، برنامه ­ریزی خط مشی کمیسیون در سال 1396 با اولویت­بندی در اهداف تأسیس و تشکیل کارگروه­های کمیسیون ویژه را در دستور کار دارند و سپس به بررسی و تبیین سیاست­های اجرایی در خصوص حمایت از تولید داخلی در مقابل واردات بی­رویه و نحوه نظارت بر اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی (مصوب 1/5/91) با حضور مسؤولان و کارشناسان ذی‌ربط می پردازند.

**کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
روز یکشنبه وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی و سرپرست دانشگاه فرهنگیان جهت ارائه گزارش احکام تحقق نیافته برنامه پنجم و راهکار تحقق احکام برنامه ششم توسعه در این کمیسیون حاضر می شود.
اعضای این کمیسیون روز دوشنبه نیز از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه پیام‌نور برای ارائه گزارش احکام تحقق ‌نیافته برنامه پنجم و راهکار تحقق احکام برنامه ششم توسعه در حوزه‌های آموزش، تحقیقات و فناوری دعوت کرده و سپس جلسه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در محل صندوق برگزار می شود.

**کمیسیون اجتماعی
روز یکشنبه اعضای این کمیسیون، ادامه بررسی لایحه قانون کار، طرح اصلاح اساسنامه بنیاد شهید را در دستور کار دارند.

**کمیسیون اقتصادی
یکشنبه نیز ادامه بررسی لایحه اصلاح تبصره ماده(86) اصلاحیه قانون مالیات­های مستقیم، بررسی لایحه موافقتنامه همکاری­های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان (اعاده شده از شورای نگهبان)، بررسی لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه­گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگاپور، اولین نشست هیأت تحقیق و تفحص «بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف» و انتخاب اعضای هیأت رئیسه، انتخاب اعضای کمیته بررسی اقدامات أخیر دولت درخصوص سهام عدالت را در دستور کار دارند.

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
روز یکشنبه بررسی آخرین اخبار و تحولات داخلی در جلسه با وزیر کشور و معاونین ایشان و بازدید از ستاد انتخابات کشور توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دستور کار قرار دارد.
روز دوشنبه نیز وزیر امور خارجه با حضور در این کمیسیون به بررسی آخرین اخبار و تحولات بین المللی خواهد پرداخت.

**کمیسیون انرژی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه بررسی ضرورت انجام «تحقیق و تفحص از شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت آب نیرو و شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان» با حضور وزیر نیرو و نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص، بررسی ضرورت انجام «تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی» با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص و نشست مشترک اعضای کمیسیون با وزیر و معاونین وزارت نفت را در دستور کار دارند.
روز دوشنبه نیز وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سؤالات محمدرضا رضایی نماینده جهرم، کوروش کرم پور حقیقی نماینده فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند (4 فقره) و شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث‌باباجانی، روانسر و دهستان‌های سرقلعه و جیگران را در دستور کار دارند.


6- کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
روز یکشنبه اعضای این کمیسیون به بررسی عملکرد تبصره‌های (35) و (36) قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور با حضور مسؤولین ذی‌ربط، رسیدگی به تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر رسیدگی به موضوع اجرای ناقص قانون هدفمندسازی یارانه‌ها خواهند پرداخت.

**کمیسیون بهداشت و درمان
اعضای کمیسیون بهداشت روز یکشنبه درباره جمع‌بندی نهایی تحقیق و تفحص‌های واصله تصمیم گیری خواهند کرد.

**کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (اعاده شده از شورای نگهبان) اعاده شده از جلسه علنی مورخ 15/1/1396، بررسی لایحه یک‌شوری مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور را در دستور کار دارند.

**کمیسیون صنایع و معادن
اعضای این کمیسیون یکشنبه دو نفر از نمایندگان جهت عضویت در کارگروه مشترک با وزارت صنعت، معدن و تجارت و دو نفر از نمایندگان را جهت عضویت در کارگروه مشترک با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخاب خواهند کرد.
همچنین بررسی اشکالات و تعیین تکلیف قانون آزمایشی رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی مصوب 25/8/1387از دیگر موارد در دستور کار اعضای این کمیسیون است.

**کمیسیون عمران
اعضای کمیسیون عمران روز یکشنبه به بررسی موارد ارجاعی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با حضور دستگاههای اجرایی ذی ربط (وزراتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) و مرکز پژوهش‌های مجلس می پردازند و سپس بررسی لایحه موافقتنامه حمل و نقل دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره با حضور دستگاههای اجرائی ذی‌ربط (وزراتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه) و مرکز پژوهش‌های مجلس در دستور کار دارند.
رأی ‌گیری و جمع‌ بندی نهایی درمورد موارد بازگشتی از شورای نگهبان در لایحه اصلاحات پیوست کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا مورخ 1974 (1353) و آیین‌نامه بین‌المللی امنیت کشتی‌ها و تسهیلات بندری (آی.اس.پی.اس) و لایحه تشکیل شورای‌عالی ایمنی حمل‌ونقل کشور از دیگر موارد در دستور کار این کمیسیون است.

**کمیسیون فرهنگی
نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه به بحث و بررسی پیرامون موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی و برنامه‌های سال جاری کمیسیون می پردازند.

** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی
اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی طرح تشکیل وزارت محیط‌ زیست و منابع ‌طبیعی و بررسی لایحه حفاظت از خاک می پردازند.

نظر شما
پربیننده ها