رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خبر داد؛

عامل توهین به وزیر بهداشت در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری متهمی که برای بالا بردن تعداد اعضای کانال شبکه اجتماعی خود به وزیر بهداشت توهین نموده بود، خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ - 08April 2017
دستگیری عامل توهین به وزیر بهداشت در فضای مجازیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «محمد مهدی کاکوان» رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، گفت: پرونده‌ای با موضوع منتسب نمودن اعمالی بر خلاف حقیقت به شکوائیه وزارت بهداشت‌ و آموزش پزشکی به این پلیس واصل گردید که نماینده شاکی اعلام داشت، شخص یا اشخاصی ناشناس با راه‌اندازی کانالی در یک شبکه اجتماعی اقدام به درج مطالب و اخبار خلاف واقع و نسبت دادن به وزیر محترم بهداشت نموده و این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی گردیده است.
 
این مقام انتظامی افزود: در این خصوص با انجام اقدامات فنی و رایانه‌ای از جمله ردیابی اینترنتی گرداننده اصلی شبکه اجتماعی شناسایی و به پلیس انتقال یافت.
 
رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه گفت: متهم در پلیس فتا به جرم خود معترف و انگیزه خود را بالا بردن تعداد اعضای کانال خود و کسب درآمد اعلام نمود. همچنین پرونده پس از جمع آوری ادله لازم به همراه متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای  ارسال گردید.
 
سرهنگ کاکوان با هشدار به شهروندان، گفت: مطابق قانون جرایم رایانه‌ای انتشار هرگونه مطلب کذب و نشر اکاذیب‌، مشمول قوانین جرایم رایانه‌ای بوده و مرتکب آن از سوی دستگاه قضایی و پلیس فتا پایتخت تعقیب و پیگرد قانونی می‌گردد لذا صاحبان کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی باید بدانند که نوشتن اخبار و یا مطالب خلاف واقعیت برعلیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بالاخص قشر زحمت‌کش جامعه پزشکی جرم محسوب شده وبا مجرمین به شدت برخورد خواد شد.
 
رئیس پلیس فتا پایتخت از مردم خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت نمایید.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار