یادداشت؛

نفوذ و نفوذی

«وقتی فردی می‌تواند به راحتی و در روز روشن فرمانده ارشد نظامی کشورمان را در مقابل منزل مسکونی‌اش ترور کند و بعد هم به راحتی از محل متواری شود، نشان می‌دهد که باید جریان نفوذ و نفوذی را جدی گرفت.»
کد خبر: ۲۳۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۷ - 10April 2017
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ 21 فروردین 78 تاریخ شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی است که توسط منافقین و با ضرب گلوله به شهادت رسید؛ شهادت این سرباز فداکار اسلام نشان داد که هنوز افرادی که نفوذی تلقی می‌شوند و مترصد ضربه زدن به این انقلاب هستند، وجود دارند.

البته این عمل آن‌ها اولین اقدام نبود و آخرین اقدام آنان نیز نبوده است زیرا از زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسیده، دشمنان این انقلاب به انحای مختلف سعی در ایجاد رخنه و نفوذ در بخش‌های مختلف این انقلاب به ویژه در دستگاه‌های حساس و انقلابی داشتند که در این راه بعضا به اهداف خود هم دست یافتند به عنوان مثال عاملین شهادت دکتر بهشتی و اعضای حزب جمهوری و رجایی و باهنر از جمله افرادی بودند که با نفوذ توانستند آنچه را می‌خواهند انجام دهند و به راحتی عملی سازند.

جریان نفوذ به حدی تاثیرگذار و مهم است که مقام معظم رهبری بارها و دفعات به موضوع نفوذ اشاره کرده‌اند؛ به عنوان مثال ایشان سال گذشته در جمع بسیجیان عنوان کردند: «یکی از برنامه‌ریزی‌های دشمن عبارت است از نفوذ؛ بنده الان شاید حدود یک سال یا بیشتر است که راجع به نفوذ دارم صحبت می‌کنم. از نفوذ باید ترسید، باید مراقب بود.» (۱۳۹۵/۰۹/۰۳)

اوایل انقلاب به دلیل شرایط انقلابی حاکم در کشور و منسجم نبودن دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، اشخاصی هم چون «عباس زریباف»، «مسعود کشمیری»، «محمد کاظم افجه‌ای»، «محمدرضا کلاهی صمدی»، «الماس عوضیار»، «محمد فخار زاده کرمانی» توانستند در سپاه، ارتش، نخست وزیری، دادگستری و حزب جمهوری نفوذ کنند و ضمن خارج کردن اسناد و مدارک مهم طبقه بندی شده از کشور، عامل به شهادت رساندن شخصیت‌های انقلابی باشند.

در سال‌ها و یا شاید ماه‌های اخیر هم می‌توان به موارد دیگری اشاره کرد که طی آن افرادی با نفوذ توانستند به اهداف خود برسند؛ در این رابطه مقام معظم رهبری بیان می‌کنند: «شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیم‌گیر هستید، می توانید یک حرکت بزرگ یا موثری انجام بدهید، اگر چنانچه این حرکت را جوری انجام بدهید که به نفع دشمن است، او می‌آید کاری می‌کند که شما حرکت را آن‌جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم‌سازی. در همه‌ دستگاه‌ها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاه‌های سیاسی نیست، دستگاه‌های روحانی و دینی و مانند اینها هم همیشه وجود داشته است.» (۱۳۹۴/۰۹/۰۴)

نفوذ به بیت آیت الله منتظری را می‌توان نمونه نفوذ به دستگاه‌های دینی و حکومتی قلمداد کرد؛ نفوذ مهدی هاشمی در بیت آیت‌الله منتظری و ایجاد خط جدایی بین قائم‌مقام ولی فقیه و نظام را می‌توان یکی از نمونه‌های موفق تاکتیک‌‌ نفوذ منافقین دانست. البته هنوز هستند کسانی که پرونده نفوذ بودن آنها آشکار نشده است. دشمنان ملت ایران همواره درصدد هستند تا با اعمال نفوذ ضمن کسب اطلاعات و اخبار مورد نیاز، بر روی افراد تصمیم گیر تاثیر بگذارند.

بنابر این چنین مواردی نشان می‌دهد نفوذی‌ها هنوز هم در دستگاه‌های مختلف کشور وجود دارند و اینکه بعد از گذشت سال‌ها از نفوذ عاملین ترور آیت الله بهشتی، رجایی و باهنر و صیاد شیرازی، مقام معظم رهبری طی هشدارهای پیاپی از همگان می‌خواهند خطر نفوذی‌ها را جدی بگیرند، موید این نکته است که نفوذی‌ها هنوز در بخش‌های مختلف کشور وجود دارند.

به عبارت دیگر اینکه فردی می‌تواند به راحتی در روز روشن فرمانده ارشد نظامی کشورمان را در مقابل منزل مسکونی‌اش ترور کند و بعد هم به راحتی از محل متواری شود، نشان می‌دهد که باید جریان نفوذ و نفوذی را جدی گرفت تا مجدد از بابت این قبیل افراد متحمل خسارات بعضا جبران ناپذیری نشویم.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار