در بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی صورت گرفت؛

برگزاری محفل روایتگری شهدا در گلزار مطهر شهدای شاهرود

در بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی، محفل روایتگری شهدا با حضور راویان ایثار و شهادت شهرستان شاهرود در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ - 12April 2017
برگزاری محفل روایتگری شهدا در گلزار مطهر شهدا شاهرودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، به همت انجمن راویان و مرکز حفظ و نشرآثار دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود، در سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، محفل روایتگری شهدا با حضور راویان و ایثارگران دفاع مقدس شهرستان شاهرود و خانواده شهدا و ایثارگران در گلزار مطهر شهدا شاهرود برگزار شد.

در این برنامه تعدادی از راویان و ایثارگران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخته و در خصوص اهمیت کار شهید آوینی در ساخت مستند روایت فتح مطالبی را بیان کردند.

در این نشست در خصوص اهمیت فعالیت شهید آوینی و تاکید رهبر انقلاب بر دنبال نمودن راه این شهید به عنوان یک هنرمند متعهد مسلمان بحث و تبادل نظر شد.

عباسعلی اکبریان مسئول انجمن راویان دفاع مقدس شاهرود در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه توجه به هنر ناب اسلامی و بیان بدون پرده و بی‌واسطه و بی‌تکلف و آلایش آن و دلسوز و دغدغه مند بودن برای هنر اسلامی ویژگی های شهید آوینی بود اظهار کرد: رهبری انقلاب با توجه به این ویژگی ها وی را الگوی هنرمند مسلمان قرار داد و همه باید از این شهید در راه تعالی اسلام ناب و فرهنگ دفاع مقدس الگوبرداری نماییم.

وی افزود: در بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید از هنر بهره‌برداری نماییم و روایتگری سیره شهدا و دفاع مقدس خود نوعی هنر است که باید با برداشت از هنر متعهد اسلامی و نگاه شهید آوینی آن را دنبال نماییم.

اکبریان با اشاره به برگزاری دو اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود گفت: برگزاری این دو اجلاسیه شهرستان شاهرود نیز در راستای ترویج فرهنگ و هنر ایثار و شهادت و دفاع مقدس برگزار می شود و باید همه تلاش کنیم تا بتوانیم به شکل شایسته‌ای در قالب هنر اثرگذاری این فرهنگ را در جامعه داشته باشیم.

وی با حضور گروه نمایشی فصل شیدایی در این دو اجلاسیه و اجرای برنامه گفت: هنرمندان این گروه در قالب هنر تئاتر و نور و تصویر و جلوه‌های بصری تلاش دارند فرهنگ ناب توحیدی و اسلام را به نمایش بگذارند و باید تلاش کنیم همه مردم شهرستان و استان بتواند از این نمایش بهره مند و اثرگذاری فرهنگی در شهرستان با لطف شهدا داشته باشیم.

در این محفل در خصوص برپایی غرفه‌های مختلف در اجلاسیه با توجه به ذائقه مخاطبین به خصوص نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکراست دو اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود با اجرای نمایش فصل شیدایی و برپایی بیش از 40 غرفه نمایشگاهی با محوریت شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت و جنگ نرم و سبک زندگی اسلامی از 4 تا 14 اردیبهشت ماه امسال در ضلع شمالشرقی میدان حسینی شاهرودی جنب پمپ گاز افق برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها