حجت‌الاسلام خاموشی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بروز و ظهور کم‌رنگ آثار ادبی در اقیانوس پهناور دفاع مقدس/ تاریخ دفاع مقدس با پردازش هنری، رنگ و بوی جذابی گرفت

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مطالبه نسل جوان از نوشته‌های هنرمندانه نویسندگان بسیار زیاد است، گفت: صدف‌های کشف شده حوزه ادبیات در برابر اقیانوس پهناور دفاع مقدس و شهیدان بسیار اندک بوده‌اند.
کد خبر: ۲۳۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ - 16April 2017
حوزه هنری بعد از شهادت آوینی خود را ملزم به معرفی چهره «هنر سال انقلاب» می‌داند

«حجت‌الاسلام مهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه هنر متعهد با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، اظهار داشت: هنر انقلاب یعنی پردازش هنریِ کار هنرمندانه شهیدان و انقلابیون که در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی توانستند دست‌پروده نظام سلطه و غرب را از فراز به فرود بیاورند و حکومتی را تاسیس کنند که بر مبنای حرکت حضرت امام خمینی (ره) در سال 1357 بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی خون‌بهای شهیدان طول تاریخ و آزادی‌خواهان سراسر جهان بود، که برای آزادی در طول تاریخ مبارزه کردند و خوشبختانه در سال 1357 به پیروزی رسید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هنرمندان انقلاب اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در مقاطع مختلف اقدامات فراوانی را انجام داده‌اند و پس از پیروزی انقلاب برای ترسیم و توصیف انقلاب، هنرمندان متعهد دست به قلم شدند.

خاموشی ادامه داد: هنرمندان تجسمی تابلو خلق کردند. فیلمسازان، فیلم ساختند و رمان‌نویسان کتاب‌های انقلاب اسلامی را نوشتند، تا به دفاع مقدس رسید. در دفاع مقدس نقش هنرمندان بسیار مهم و برجسته بود. اگر مسیری که ما در طول انقلاب اسلامی تا به امروز طی کرده‌ایم را نگاهی کنیم، می‌بینیم که تاریخ دفاع مقدس با پردازش هنری، رنگ و بوی جذابی گرفت و هنرمندانی که بسیاری از آن‌ها در این مسیر شهید شدند، تصویرهای ماندگاری را با دوربین خود به یادگار گذاشتند.

وی گفت: نویسندگانی که در طول دوران دفاع مقدس دست به قلم شدند، در شب‌های تاریک و پشت میدان‌های مین با رژیم بعثی صدام مبارزاتی کردند و کم کم این مبارزات به نمایش گذاشته شد. امروز ملاحظه می‌کنیم بیشترین آثار مکتوب حوزه ادبیات متعلق به آثار دفاع مقدس است؛ کتاب‌هایی که نزدیک به یک میلیون تیراژ و صدها چاپ مجدد داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: مطالبه نسل جوان از نوشته‌های هنرمندانه نویسندگان بسیار زیاد است. صدف‌های کشف شده حوزه ادبیات در برابر اقیانوس پهناور دفاع مقدس و شهیدان بسیار اندک بوده‌اند، در حالی که مسیر بسیار خوبی در پیش روی ما قرار دارد.

خاموشی گفت: شهید آوینی که در میدان‌های نبرد برای ترسیم هنرمندانه مبارزات رزمندگان به میدان جنگ رفته بود، در فکه به شهادت رسید. از زمان شهادت ایشان تا به امروز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خود را متعهد و ملزم می‌داند از هنرمندانی که برای انقلاب اسلامی در شاخه‌های مختلف خلق و تولید آثار داشته‌اند، تقدیر و تجلیل و چهره سال هنر انقلاب را معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنرمندان زیادی در لیست چهره هنر سال انقلاب قرار می‌گیرند، که توسط هیئتی متشکل از پیشکسوتان، مسئولین، هنرمندان و اقشار تاثیرگذار انتخاب می‌شوند و پس از طی این مراحل، هیئت داوران به انتخاب شایسته‌ای می‌رسند. بر این اساس در طول هفته هنر انقلاب در روز‌های مختلف از هنرمندان متعدد تقدیر به عمل آمده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: انتخاب چهره هنر انقلاب با نظر جمیع هنرمندانی از جامعه هنری کشور صورت می‌گیرد. امسال نیز «سید مسعود شجاعی طباطبایی» هنرمند عرصه تجسمی برای معرفی به خدمت مردم انتخاب شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها