رئیس سازمان مدیریت بحران در تبریز اعلام کرد؛

کمک 5 میلیون تومانی دولت به سیل‌‌زدگان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: 50 میلیون ریال کمک بلاعوض توسط دولت به مالکان هر یک از واحدهای تخریب شده در سیل اخیر آذربایجان شرقی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۳۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ - 16April 2017
کمک ۵ میلیون تومانی بلاعوض دولت به سیل زدگان آذربایجان شرقی

به گزارش دفاع پرس از تبریز، اسماعیل نجار در نشست ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به برآورد خسارات سیل اظهار داشت: بر اساس آسیب‌هایی که به منازل مسکونی و روستایی وارد شده و برابر دستورالعمل‌ها و مقرراتی که وجود دارد برای اماکن روستایی تخریب شده 200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین 50 میلیون ریال کمک بلاعوض توسط دولت که بنیاد مسکن متولی آن است، نیز به مالکان هر یک از واحدها پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم 20 میلیون ریال نیز اعتبار معیشتی برای همه کسانی که آسیب دیده‌اند پرداخت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: با تمام توان برای کمک به همه افرادی که آسیب دیده‌اند و افرادی که نیاز به جابجایی دارند، تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای هر یک از آسیب‌دیدگان منازل شهری 300 میلیون ریال تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود، ادامه داد: 60 میلیون ریال کمک بلاعوض و از لحاظ معیشتی نیز 20 میلیون ریال کمک می‌شود.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: علاوه بر این برای کفن و دفن هر یک از جان‌باخته ها 20 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

نجار گفت: در بخش کشاورزی و دامی قانون‌گذار دو راه حل را مشخص کرده که یکی صندوق توسعه بیمه کشاورزی و راه حل دوم استمهال وام افراد وام گیرنده برای سه سال است که باید از ظرفیت‌های موجود برای کمک به سیل زدگان استفاده کرد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها