دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

تدابیر نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در انتخابات 96

از دهم فروردین ماه 1358 تا به امروز 34 انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است که در مقاطع زمانی مانند ابتدای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی این انتخابات با کمترین مشکل ممکن و در کمال امنیت و آرامش برگزار شده است.
کد خبر: ۲۳۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ - 17April 2017
برنامه ناجا برای برگزاری انتخابات 96/ مسئولیت امنیت انتخابات برعهده نیروی انتظامی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس،‌ از دهم فروردین ماه 1358 تا به امروز 34 انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است که در مقاطع زمانی مانند ابتدای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی هم انتخابات با کمترین مشکل ممکن و در کمال امنیت و آرامش برگزار شده است.
 
قرار است در 29 اردیبهشت ماه سال 1396 انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس دهم همزمان در سراسر کشور برگزار شود تا بار دیگر مردم با حضور در این عرصه نسبت به تعیین سرنوشت خود و کشور مشارکت داشته و نفرات مورد نظر خود را راهی نهادهای قدرت و تصمیم گیر کنند.
 
اوایل دی ماه 95 بود که قرارگاه انتخاباتی ناجا آغاز به کار کرد، قرارگاهی که هرچه به روزهای برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نزدیک می‌شویم، فعالیتش بیشتر می‌شود. فرمانده ناجا درباره فعالیت قرارگاه انتخاباتی ناجا گفته است: «این قرارگاه وظایف مختلفی بر عهده دارد و یکی از اقداماتی که در حال حاضر در این قرارگاه انجام می‌شود، بررسی موضوعات مرتبط با امنیت انتخابات و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر در اجرای بهتر انتخابات در امنیت کامل است.»
 
مسئولیت امنیت انتخابات به عهده نیروی انتظامی است
 
سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه طبق قانون مسئولیت امنیت انتخابات به عهده نیروی انتظامی است، تصریح کرده که نیروی انتظامی، یکی از چهار مرجع پاسخگو به استعلامات هم در انتخابات مجلس هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم شوراهاست.
 
وی در ادامه گفت: «نیروی انتظامی سوابق را به خوبی نگهداری کرده است. ما موضوع سوءپیشینه را نیز داریم و بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم و اطلاعاتمان کامل است. خطایمان نیز کمتر بوده البته ممکن است جاهایی تشابه اسمی بوده‌ که بعدها متوجه شده و بلافاصله اصلاح و عذرخواهی کردیم. سعی می‌کنیم بانک اطلاعاتی استعلامات را به روز کنیم تا با دقت و سرعت بیشتر پاسخگو باشیم. از ماه‌های گذشته در جهت تجمیع اطلاعات حرکت کردیم».

سردار اشتری گفت: همه دستگاه‌ها باید در تامین امنیت انتخابات به کمک نیروی انتظامی بیایند.
 
فرمانده ناجا با تاکید بر اهمیت موضوع انتخابات، گفت: امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است و در این راستا از ظرفیت سپاه و بسیج نیز استفاده می‌شود.
 
برنامه ناجا برای برگزاری انتخابات 96

سردار «سعیدمنتظرالمهدی» سخنگوی ناجا نیز از تشکیل قرارگاه انتخابات با توجه به در پیش‌ِرو بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، خبر داد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات و وظیفه پلیس در قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرارگاه انتخاباتی برای انتخابات پیش‌ِرو ایجاد شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: با توجه به راه اندازی این قرارگاه، ساز و کارهای فعالیت قرارگاه انتخابات برای یگان‌های حاضر در آن طراحی و تبیین شده است.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در قالب این قرارگاه انجام شده و این قرارگاه در حال حرکت به سمت مکانیزه کردن سامانه‌ها و فرآیندها است.

به گفته فرمانده ناجا قرارگاه انتخابات وظایف مختلفی بر عهده دارد و یکی از اقداماتی که در حال حاضر در این قرارگاه انجام می‌شود، بررسی موضوعات مرتبط با امنیت انتخابات و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر در اجرای بهتر انتخابات در امنیت کامل است.

نیروی انتظامی پیش بینی‌های لازم را برای سه مرحله انتخابات 96 تدارک دیده است

همچنین سردار «حسین ساجدی نیا» فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه نیروی انتظامی تهران بزرگ پیش بینی‌های لازم را برای سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات، تدارک دیده است، گفت: همه تلاشمان بر این است که بتوانیم در هر سه مرحله بهترین وضعیت امنیتی و انتظامی را برای انتخابات داشته باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، یادآور شد: تجربه خوبی در طول چند سال گذشته در رابطه با برقراری نظم و انضباط داشته‌ایم هر چند که پیش بینی‌های لازم برای انتخابات آینده ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دو انتخابات متفاوت ریاست جمهوری و شوراها را پیش رو داریم، افزود: مشخص است که انتخابات شوراها با توجه به شمار داوطلبان و تنوع در جناح بندی‌ها، نیاز به مدیریت دقیق‌تر و توجه بیشتری نسبت به انتخابات ریاست جمهوری، دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: به همین منظور تقویت نیروی انسانی و تجهیزات خود را در دستور کار قرار داده و تا پایان سال تعداد گشتی‌های ما بویژه از نظر خودرویی و موتوری، تقویت لازم خواهند شد که بتوانند خدمات بیشتری را به مردم عزیزمان داشته باشند.

ساجدی نیا گفت: احساس خود ما این است که تبلیغات انتخابات از 15 فروردین به بعد در حجم محدود و پنهانی شروع می‌شود و قطعا شهر رنگ دیگری به خودش می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در رابطه با مرحله حین انتخابات که صندوق‌های آرا در فرمانداری وجود دارد نیز پیش بینی‌های لازم از جمله در بخش تقویت نیروها به منظور مراقبت از صندوق‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: به دنبال برگزاری انتخابات و بعد از حدود 48 ساعت شمارش آرا صورت می‌گیرد که بایستی مراقبت‌های ویژه‌ای چه در سطح شهر تهران و چه در رابطه با بحث حفظ و نگهداری صندوق‌ها، اعمال شود.

وی ضمن ابراز امیدواری که پس از انتخابات هم مورد خاصی را نداشته باشیم، گفت: این اطمینان را به شما می‌دهم که پیش بینی‌های لازم هم در این رابطه صورت گرفته و همکاران ما در کنار مردم عزیزمان خواهند بود.

ساجدی نیا مهمترین بحث خود را مربوط به دست یابی به یک تعامل خوب بین دستگاه‌های اجرایی خصوصا فرمانداری‌ها و سازمان‌های امنیتی انتظامی دانست و تاکید کرد: ما امیدواریم با تحقق این امر، یک آرامش خوبی را در سه زمانی که اشاره کردم از نظر انتخاباتی داشته باشیم.
 
انتهای پیام / 241 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار