نجار در کنگره «سلامت در حوادث و بلایا»:

25 هزار نفر در سال به دلیل تصادفات رانندگی دچار نقص عضو می‌شوند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سالانه 250 هزار نفر در کشور به دلیل تصادفات رانندگی مجروح می‌شوند که از این تعداد 10 درصد دچار نقص عضو می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ - 22April 2017
25 هزار نفر در سال به دلیل تصادفات رانندگی دچار نقص عضو می‌شوندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «اسماعیل نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کنگره بین المللی «سلامت در حوادث و بلایا» اظهار داشت: ایران یک کشور حادثه خیز است و زلزله و سیل‌های مخربی را پشت سر گذاشته‌ایم و هر روز شاهد حوادث گوناگونی هستیم.

وی افزود: امروزه در تمام دنیا موضوع پیش بینی و پیشگیری در دستور کار ستادهای بحران قرار گرفته و به هر کشوری برای تبادل تجربیات سفر می‌کنیم این موضوع مشاهده می‌شود و حتی می‌توان گفت کشورهای نه چندان پیشرفته هم این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.
 
نجار تصریح کرد: موضوع پیشگیری و پیش بینی امروزه در سیاست‌های ابلاغی مقام‌ معظم رهبری وجود دارد و این موضوع مهمی است که کشور ما باید بیش از این به آن اهمیت بدهد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران امروز در حوزه آموزش به خوبی وارد شده و علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 200 نفر از مدیران استانی، در کشور استان یزد به عنوان استان آزمایشی انتخاب شده و در راستای پیشگیری شروع به آموزش آن‌ها کردیم.

نجار در ادامه با اشاره به حوادث جاده‌ای گفت: علیرغم تلاش‌هایی که صورت گرفته حوادث جاده‌ای کم نداریم و 17 هزار نفر در سال فوتی داریم، یعنی روزی 52 یا 53 نفر فوتی و 250 هزار نفر در سال مجروح می‌شوند که از این تعداد 10 درصد نقص عضو می‌شوند که تبعات زیادی برای کشور دارد.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: تا به امروز یک میلیون و 800 هزار واحد روستایی منهای روستاهایی که زلزله آمده بازسازی شده است. حادثه بم 34 هزار کشته داشت در صورتی که زلزله فریمان یک نفر کشته داشت، این نشان می‌دهد که اگر پیش بینی داشته باشیم، می‌توانیم تلفات را کاهش دهیم.

وی در پایان بیان کرد: اگر بتوانیم مخاطرات را شناسایی کنیم می‌توانیم به خوبی عمل کنیم، نباید حادثه پلاسکو را فراموش کنیم و امروز هزاران هزار ساختمان در تهران داریم که می‌توان اتفاقی همچون پلاسکو برای آن‌ها بیافتد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار