رییس ستاد دیه استان اردبیل:

231 زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شدند

رییس ستاد دیه استان اردبیل گفت: تاکنون 231 زندانی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی 160 میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۲۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹ - 16July 2014

231 زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «انور اسکندزاده» رییس ستاد دیه استان اردبیل در جشن گلریزان شهرستان نیر اظهار کرد: از این میزان 120 میلیارد ریال توسط طلبکاران بخشیده شده است.

وی به وجود 330 پرونده محکومیت مالی در استان اشاره کرد و گفت: 330 پرونده محکومیت مالی جرایم غیرعمد در استان وجود دارد که برای آزادی این زندانیان 200 میلیارد ریال نیاز است.
 
وی اظهار کرد: اگر یک چهارم این میزان بدهی توسط خیرین جمع آوری شود میتوانیم آنها را در جشن رهایی که عید فطر امسال برگزار میشود از زندانها آزاد کنیم.
 
وی افزود: جرایم غیرعمد شامل دیه، تصادفات، مهریه و صدور چک بلامحل است.
 
وی گفت: هم اکنون آمار محکومیتهای مالی در زندانهای استان از بدهکاری بیشتر است و حوادث رانندگی و مهریه در ردههای بعدی قرار دارند.
 
وی عامل اصلی بروز بیشترین جرایم غیرعمد را بیکاری دانست و بیان کرد: بیکاری در جامعه سایه افکنی کرده و اگر بتوانیم با برنامه ریزی این معضل را حل یا به حداقل برسانیم شاهد کاهش جرایم در کشور خواهیم بود.
 
حجت الاسلام «میکائیل مقدسی» امام جمعه نیر هم در این جشن با اشاره به آیاتی از قرآن کریم به امتحان کردن خداوند از مخلوقات خود اشاره کرد و گفت: خداوند همواره انسانهای خود را مورد امتحان قرار میدهد و انسانها را به کار خیر دعوت میکند.
 
وی افزود: هر کس مومنی را خوشحال کند خداوند را خوشحال کرده و بهترین عمل نزد خداوند شاد کردن دل مومن است.
 
فرخ بشیری رییس دادگستری شهرستان نیر هم از محکومیت مالی و جرایم غیرعمد شش نفر از اهالی شهر نیر خبر داد و گفت: محکومیت مالی این زندانیان یک میلیارد و 240میلیون ریال است و امیدواریم با جمع آوری کمکهای خیرین این شش نفر در عید فطر در کنار خانوادههای خود جشن عید فطر را بگیرند.
 
در جشن گلریزان شهرستان نیر 300 میلیون ریال کمکهای نقدی خیرین برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد جمع آوری شد.
نظر شما
پربیننده ها