مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: 6 میلیارد تومان برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است که مراحل تصویب آن در حال اجراست.
کد خبر: ۲۳۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ - 24April 2017
سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس

به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار احیا محمدامیری در نشست خبری بزرگداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس گفت: 6 میلیارد تومان برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در نظر گرفته شده است که در مراحل پایانی تصویب در سازمان برنامه و بودجه است.

وی در ادامه با اشاره به واقع طبس گفت: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 که به تعبیر امام خمینی (ره) انقلاب دوم بود آمریکا تمام تلاش خود را انجام داد تا گروگان‌های خویش را با میانجیگری و تهدید آزاد کند ولی به نتیجه‌ای نرسید و طرح‌ریزی حمله به ایران را انجام داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: آمریکایی‌ها مدت زیادی بر روی نقشه حمله به ایران از طریق صحرای طبس برنامه‌ریزی کرده بودند و حتی شرایط را در یکی از صحرا‌های آمریکا آزمایش و با آمادگی کامل به ایران حمله کردند.

وی گفت: آن زمان فرماندهی کل قوا با بنی صدر خائن بود و هماهنگی شده بود تا در پاسگاه‌های نظامی بین مسیر از ورود آمریکایی‌ها ممانعتی به عمل نیاید و آمریکایی ها با پشتیبانی کامل کشورهای عربی منطقه و شوروی سابق با چند فروند هواپیمای c130 و چند فروند هلیکوپتر و 100 کماندوی آموزش دیده وارد ایران شدند و در صحرای طبس به علت طوفان شن هواپیمای حاوی سوخت با یک هلیکوپتر برخورد کرد و تعداد زیادی از آمریکایی‌ها در آنجا کشته شدند و عده‌ای فرار کردند.

محمدامیری در پایان گفت: هماهنگی‌ آمریکایی‌ها با عده‌ای خائن در داخل کشور طوری بود که چند نقطه در تهران نیز برای حضور نیروهای نظامی هماهنگ شده بود ولی به لطف الهی حمله آنها با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار