معرفی کتاب؛

«جنون مجنون» تاریخ شفاهی جنگ به روایت یک رزمنده تخریب‌چی

کتاب «جنون مجنون» در برگیرنده‌ خاطرات رزمنده تخریب‌چی «حمید جهانگیر فیض‌آبادی» است که به قلم وی به رشته تحریر در آمده و چاپ اول آن نیز در سال 1395 منتشر شده است.
کد خبر: ۲۳۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰ - 06May 2017
معرفی کتاب «جنون مجنون»///نمایشگاه کتاببه گزارش دفاع پرس از مشهد، کتاب «جنون مجنون» روایتی است از آنچه که در جنگ تحمیلی بر رزمنده تخریب‌چی «حمید جهانگیر فیض‌آبادی» گذشته است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«اوایل بهمن ماه خبر شهادت «سید حسن امامی‌‌فرد» که با هم پیمان برادری بسته بودیم در منطقه «ماووت» عراق، وجودم را به آتش کشید. یاد مظلومیت و پاکی‌هایش، اندوه و ماتم را در قلب شکسته‌ام جای داد و در خلوت و تنهایی، اشک حسرت را مهمان گونه‌هایم کرد. سید حسن در وصینامه­‌اش گفته بود: «اگر خواستید برای من گریه کنید، برای حضرت زینب (س) و شهدای کربلا و مصیبت‌ هایی که بر اهل بیت (ع) آمده است، گریه کنید.»

در بخش دیگری از این کتاب آمده است:

«...با اصابت گلوله به مچ دستم، بی‌سیم‌چی هم فریادی کشید. روی دو زانو بلند شد. دستانش را باز کرد و در حالی که گلوله گلویش را شکافته بود، با تبسمی زیبا به نقطه‌ای از افق خیره شد. سپس با پیشانی به زمین خورد و در حال سجده شهید شد...»

این کتاب در 37 بخش نگارش شده است. این بخش‌ها عبارت‌اند از: فهرست؛ مقدمه؛ خانواده و کودکی؛ انقلاب اسلامی؛ ورود به جبهه و جنگ؛ اعزام به جبهه؛ عملیات قادر 2؛ اعزام مجدد؛ عملیات والفجر 8؛ برگشت به جبهه؛ دوره آموزشی انفجارات؛ عملیات کربلای 1؛ دوره آموزشی شاکرین 1؛ عملیات کربلای 2؛ دوره آموزشی شاکرین 2؛ آموزش غواصی؛ دوره آموزشی انفجارات فجر 1؛ عملیات کربلای 4؛ عملیات کربلای 5؛ دوره آموزشی شاکرین 4؛ ورود به سال 1366؛ دوره آموزشی شاکرین 5؛ عملیات کربلای 8؛ پایگاه امام رضا (ع) ایلام؛ مأموریت شناسایی؛ مرخصی مشهد؛ آموزش موحدین؛ موقعیت شهید شریفی بانه؛ مأموریت برون‌مرزی با قرارگاه رمضان؛ سفر تفریحی شیراز؛ ورود به سال 1367؛ جزیره مجنون؛ دوره آموزشی شاکرین 10؛ شروع سلسله‌ عملیات‌های دفاع متحرک عراق؛ قطعنامة 598؛ فهرست نام ها ؛ و تصویرها.

این اثر در 552 صفحه و در شمارگان 1000 نسخه، قطع رقعی و با همکاری اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای خرید این اثر می­‌توانند به مشهد، انتهای بوستان کوهسنگی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی، مدیریت ادبیات مراجعه کنند و یا با شماره‌تلفن‌های 338440503 و 38473017 و 38471738 (051) تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار