سردار وحیدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکایی‌ها بی عقلی کنند در باتلاق شرق آسیا گرفتار می‌شوند

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: آمریکایی‌ها باید متوجه باشند که اگر در شرق آسیا بی عقلی کنند دوباره در باتلاقی گرفتار خواهند شد که پیش از این در عراق، افغانستان و... به آن دچار شده بودند.
کد خبر: ۲۳۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ - 29April 2017
آمریکایی‌ها بی عقلی کنند در باتلاق شرق آسیا گرفتار می‌شوندسردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در رابطه با تنش‌هایی که آمریکا در شرق آسیا به وجود آورده است، اظهار داشت: بر خلاف حرف‌هایی که ترامپ در دوره انتخابات عنوان کرد و گفت که به دنبال حل مسائل داخلی و اقتصادی آمریکاست و کمتر در دیگر کشورها دخالت خواهد کرد اما شبکه‌های صهیونیستی و شبکه‌های دیگری که در آمریکا فعال هستند، توانسته‌اند ترامپ را از موضع انتخاباتیش دور سازند.
 
وی ادامه داد: لذا شاهد هستیم که آمریکا وارد تنش‌هایی در دریای چین جنوبی و شرق آسیا شده و با گرفتن آرایش نظامی، مشکلاتی را به وجود آورده است. آمریکایی‌ها باید متوجه باشند که اگر بی عقلی کنند دوباره در باتلاقی گرفتار خواهند شد که پیش از این در عراق، افغانستان و... به آن دچار شده بودند. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها از گذشته درس نگرفته‌اند و بر خلاف موضع‌های انتخاباتی‌شان مسیر اشتباه گذشته را در پیش گرفته‌اند.
 
سردار وحیدی همچنین در خصوص ادعای یکی از رسانه‌های آمریکایی مبنی بر رویارویی یک ناو آمریکایی با قایق نیروی دریایی سپاه و درگیری بین یک کشتی اماراتی با یک قایق ایرانی در در خلیج فارس، بیان داشت: این دو ادعایی که از سوی آمریکایی‌ها و اماراتی‌ها مطرح شده، جوسازی است و آنان تلاش دارند فضای متشنجی را در منطقه به وجود بیاورند.
 
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین در رابطه با حادثه تروریستی اخیر در مرز میرجاوه که منجر به شهادت تعدادی از مرزبانان ناجا شد، خاطرنشان کرد: این حادثه توسط ریشه قدیمی تروریسم که در منطقه با بهره‌گیری از افکار تکفیری و حمایت برخی از کشورهای منطقه شکل گرفته است، رخ داد و کارهایی که اینان می‌کنند، ادامه حرکات‌های تروریستی کوری است که قبلا انجام می‌شد.
 
وی در پایان عنوان کرد: این گروهک‌های تروریستی باید بدانند که با این تحرکات کور و کوچک نمی‌توانند نشان بدهند ایران فاقد امنیت است. امروز امنیتی پایدار در کشورمان برقرار است و این تحرکات تاثیری بر اصل امنیت نظام ندارد.
 
انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار