سرلشکر جعفری:

تمام توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی به شکست انجامیده است

فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان با وجود اجرای بسیاری از توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، با شکست مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۲۳۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ - 30April 2017
دشمنان با وجود همه توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه در همایش مدیران و معلمین مدارس تحت پوشش موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر که در مجتمع پنج آذر بسیج برگزار شد، اظهار داشت: موضوع مشترک ما و معلمان که باید روی آن متمرکز شویم، موضوع انقلاب اسلامی و توسعه و تعمیق آن است؛ چون نقش معلمان در این رابطه بسیار مهم است. به عبارت دیگر سرنوشت انقلاب اسلامی به تلاش‌ها و مجاهدت‌های معلمان وابسته است.
 
وی افزود: باید همه ما تلاش کنیم این نگرانی و دغدغه‌ای را که در ذهن رهبری در زمینه فرهنگ و تربیت است، برطرف کنیم.
 
فرمانده کل سپاه گفت: متاسفانه بعضی‌ها نگاه کوتاه و ناقصی به انقلاب اسلامی دارند، که فقط هدف آن را شکست طاغوت و شکل‌گیری نظام اسلامی و یا شبه می‌دانند، در حالی که اختلاف اساسی از اینجا آغاز می شود.
 
سرلشکر جعفری ادامه داد: تشکیل انقلاب اسلامی بستری برای توسعه انقلاب اسلامی در رسیدن به هدف‌های والای اسلامی است و این هدف‌ها چیزی جز توسعه و تعمیق اهداف اسلامی، سبک رندگی اسلامی، توسعه معنویت، رشد معنوی و ایمانی و اخلاق در جامعه نیست. حال برای اینکه وضعیت و پیشرفت تا به امروز انقلاب اسلامی را بسنجیم، باید ابعاد مختلف آن یعنی بعد داخلی و خارجی آن را بشناسیم.
 
وی اضافه کرد: بُعد خارجی انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است؛ چون پرچمداری این مبارزه و حفظ این حرکت مستقیم در دستان رهبری است و امت اسلامی چه  در ایران و خارج از ایران از آن تبعیت می‌کنند.
 
سردار جعفری عنوان کرد: دشمنان و در راس آنان آمریکا، اسرائیل و عربستان منفور و ضد اسلام با وجود اجرای بسیاری از توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، با شکست مواجه شده‌اند و حتی دامنه این مبارزه به اروپا و آمریکا هم سرایت کرده است. شکستی که در سوریه و لبنان و عراق و یمن خوردند و با وجود همه سرمایه گذاری هایی که کرده بودند، نتیجه مبارزه همگانی در این مسیر است؛ البته این راه را تا آخر ادامه دارد و همچنان باید توسعه یابد؛ اما باید بدانیم این یک بعد انقلاب اسلامی است.
 
فرمانده کل سپاه در ادامه به بُعد داخلی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ابعاد داخلی این انقلاب را پنج مرحله عنوان می کنند، که ما اکنون در مرحله سوم و چهارم یعنی تغییر دولت‌ها و اسلامی شدن دستگاه‌ها قرار داریم و برای رسیدن به مرحله پنجم یعنی اسلامی شدن همه جامعه راه سختی در پیش داریم.
 
وی با بیان اینکه در داخل کشور مشکلات فراوانی داریم، که حل همه این مشکلات در گرو موضوع تربیت و آموزش است، تصریح کرد: در عرصه دفاع و امنیت در داخل کشور مشکلی نداریم؛ البته باید مراقبت صورت گیرد، که این امر توسط سپاه، بسیج، ارتش و ناجا انجام می‌شود؛ این موفقیت هم ناشی از تجربیاتی است که ما در هشت سال دفاع مقدس کسب کردیم؛ اما با این وجود در سایر عرصه‌ها مثل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای اینکه با اسلام منطبق شوند، در جامعه نواقص، اشکالات و عقب‌ماندگی فراوانی داریم.
 
سرلشکر جعفری همچنین با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار ایران اسلامی وجود مردم‌سالاری دینی در کشور است، بیان کرد: برخی ها در موضوع اداره کشور معتقدند اداره کشور و یا جامعه باید بر اساس الگو و روش های سایر کشورها انجام شود، به همین خاطر وقتی می‌خواهند دیدگاه خود را عنوان کنند، جوامع غربی مانند اروپایی‌ها و آمریکا را مثال می‌زنند و از این نظر خود نیز دفاع هم می‌کنند.
 
فرمانده کل سپاه افزود: اما تفاوت جامعه ما با سایر نظام ها در اسلامی بودن است؛ اسلامی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز همان شرایط اصلی که مردم‌سالاری دینی باشد، است؛ پس نمی‌توان در کشور مسایل مدیریتی و اداره مسایل مختلف را در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و غیره از دیگر کشورها الگو گرفت.
 
وی اضافه کرد: مشکل دیگری که در کشور داریم، این است که چون تحول در علوم انسانی صورت نگرفته، اداره کشور با سبک و روش های اسلامی و انقلاب اسلامی صورت نمی گیرد؛ لذا برای عبور از این مانع نیازمند تحول در آموزش و پرورش و علوم انسانی هستیم.
 
سردار جعفری ادامه داد: هرچند از نظر امنیتی و دفاعی کمترین مشکل را به نسبت دیگر کشورها داریم؛ اما از نظر مجاهدت در علوم انسانی، تربیتی، فرهنگی و اعتقادی در شأن طراز انقلاب اسلامی کاستی هایی وجود دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت و آینده انقلاب اسلامی بی تفاوت باشیم، گفت: هر کدام از آحاد جامعه  باید در حد توان در راستای اسلامی کردن جامعه تلاش کند و این را هم باید بدانیم که موضوع تربیت و ساختن آینده اگر از سنین پایین تحصیلی انجام شود، می‌تواند بسیار موثر باشد.
 
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: یک‌سوم جامعه بسیجی هستند، که اگر بتوانیم با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشیم، می‌توانیم با الگوسازی‌های خوبی که در جامعه انجام می‌دهیم، اثرگذار باشیم.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار